41 milliárd dollárt ér a Wal-Mart márkanév
A Brand Finance cég elemzői idén is összeállították a világ legértékesebb márkaneveinek listáját, melyet továbbra is az amerikai Wal-Mart áruházlánc vezet. A cég brit riválisa, a Tesco a 20. helyre esett vissza, a dobogón csak amerikai cégek vannak.
Wal-Mart, Google, Coca Cola, IBM, Microsoft – ezek a világ legértékesebb márkanevei a Brand Finance szerint. A szakemberek becslései alapján a Wal-Mart nevének értéke 41,37 milliárd dollárra tehető. A lista élmezőnyében a Google előretörése a legjelentősebb, a cég a tavalyi ötödik helyről ugrott fel most a másodikra. A Microsoft és az IBM ennek köszönhetően egy helyet rontott, akárcsak a Coca Cola.
A brit márkák közül a Vodafone-t tartják a legértékesebbnek, a tavalyi nyolcadik hely után most hetedikként rangsorolták 29 milliárd dolláros becsült értékkel. Ugyanennyire teszik az HSBC bank értékét, melyet a szakértők szerint a pénzügyi szektor válsága tépázott meg.
A Tesco négy helyet rontott, a tavalyi tizenhatodik után már csak a huszadik legértékesebb márkanév, de még így is olyanokat előz meg, mint például az Apple, a McDonalds vagy a Walt Disney.
Az utóbbi napokban több negatív hír is megjelent a Toyotával kapcsolatban, ugyanis a japán autógyárnak több millió gépkocsit kellett visszahívnia különböző hibák miatt. Ez azonban már nem játszott szerepet az idei lista összeállításakor, a cég változatlanul a tizedik legértékesebb márkanév – írja a Marketing brit szaklap nyomán az mfor.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Versenytényezővé válik a telephely az e-kereskedelemben
A digitalizáció és a fogyasztói elvárások gyors változása nyomán az…
Tovább olvasom >Exportban erősödik a Gyermelyi – alkalmazkodás a kihívásokhoz
A Gyermelyi Zrt. 2024-es pénzügyi beszámolója alapján világosan látszik: a…
Tovább olvasom >Önkéntes Vízadó program indul Budapesten
Önkéntes Vízadó programot hirdet Budapesten a 10 millió Fa, Budapest…
Tovább olvasom >