300 saját márkás terméke receptúráját alakította át a Tesco, hogy egészségesebbé tegye őket
A Tesco legutóbb több mint 300 saját márkás termékéből – beleértve a kekszeket, pékárukat, édességeket, szószokat és a margarinokat – távolította el a hidrogénezett zsírokat. A lépés egyike a vállalat által kínált alternatíváknak, melyekkel az egészségesebb és fenntarthatóbb étkezést támogatja.
A Tesco jól tudja, hogy az elfogyasztott étel jelentős hatással van az emberek egészségére, ezért vásárlóinak is számos olyan élelmiszert kínál, amelyek az egészséges életmódot és a fenntarthatóságot támogatják. Szállítóival szoros együttműködésben az áruházlánc több mint 25 éve dolgozik azon, hogy választéka minél inkább megfeleljen a vásárlók egészséges életmóddal kapcsolatos elvárásainak.
– A Tescónál elkötelezetten támogatjuk vásárlóinkat abban, hogy egészségesebb életet éljenek. Azt látjuk, hogy a vásárlók egyre tudatosabb döntéseket hoznak saját egészségükkel és a környezettel kapcsolatban. Hogy ehhez minél nagyobb mértékben hozzájáruljunk, egyre több saját márkás termékünk összetételét alakítjuk át, egy részüket pedig egészségesebb alternatívákkal helyettesítjük anélkül, hogy ez az íz vagy a minőség rovására menne. Szeretnénk, ha vásárlóink azt látnák, hogy folyamatosan fejlődünk annak érdekében, hogy igényeiknek megfelelően egészségesebb és fenntarthatóbb, ugyanakkor megfizethető és ízletes termékkínálatot alakítsunk ki – mondta Pálinkás Zsolt, a Tesco-Global Zrt. vezérigazgatója.
Az egészség receptje
Az elmúlt hónapokban a Tesco a legfontosabb termékcsoportokban több mint 300 saját márkás termékének receptúráját módosította a tápanyagok – köztük a cukor, a zsír és a só – egy részének eltávolításával vagy helyettesítésével, ezzel is lehetővé téve a vásárlók számára, hogy jobban odafigyeljenek az érintett tápanyagok bevitelének mennyiségére. Ezzel párhuzamosan pedig folyamatosan dolgozik azon, hogy növelje saját márkás termékeinek gyümölcs-, zöldség- és rosttartalmát. Az áruházlánc saját márkás termékei (pl. a kekszek, pékáruk, édességek, szószok, margarinok) már hidrogénezett zsírokat sem tartalmaznak.
A Tesco saját márkás termékeiben nem használ a csontokról mechanikusan lefejtett húst. A vásárlók így minőségi és ízletes húskészítményeket fogyaszthatnak, legyen szó virsliről, húspogácsáról vagy akár főzést nem igénylő ready-to-eat termékekről.
Csak a legjobb maradhat
A termékfejlesztés komplex folyamat, amelyet a Tesco élelmiszermérnökei különös gondossággal végeznek. A vállalat szakemberei alapos válogatás után állítják össze a megfelelő hozzávalók listáját, így például a természetes adalékanyagokat részesítik előnyben, és egy, a Tesco Csoportnál alkalmazott tiltottadalékanyag-lista alapján végzik el a fejlesztéseket, amely számos nem kívánatos adalékanyag, így például mesterséges színezékek használatát sem engedélyezi.
A kiskereskedelemben az új ötletek és technológiai fejlesztések éppoly fontosak, mint a fenntarthatóság, amely a vásárlók számára is egyre nagyobb jelentőségű. A Tesco a közelmúltban elsőként csatlakozott az Európai Unió fenntartható élelmiszer-ellátást célzó üzleti és marketinggyakorlatokat tartalmazó magatartási kódexének aláíróihoz, valamint Magyarországra is kiterjesztette a kiegyensúlyozott és fenntartható táplálkozást célzó stratégiáját, ezek mentén pedig a jövőben egyre több egészséges terméket kínál vásárlóinak. A növényi alapú, húst helyettesítő termékek értékesítését például 2025-ig a háromszorosára növeli. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Elhanyagolt népbetegség: évente egy kisvárosnyi magyart veszítünk el a diabétesz miatt
A cukorbetegség az elmúlt évtizedekben valódi népegészségügyi problémává vált, hiszen…
Tovább olvasom >Színe és fonákja
Ahogy arra már többször is utaltunk, a cukrászok termékfejlesztési próbálkozásainak…
Tovább olvasom >2025-ben magához térhet a fogyasztás
Mi jellemezte a magyar gazdaságot az elmúlt negyedévben? Mikor kap…
Tovább olvasom >További cikkeink
Aranyérmes borok a Lidl kínálatában
A Lidl Magyarország tíz évvel ezelőtt kötelezte el magát a…
Tovább olvasom >memoQ: Innováció a többnyelvű vállalati kommunikáció világában
A memoQ fordításmenedzsment-rendszer (TMS) forradalmasítja a vállalatok többnyelvű kommunikációját, megoldást…
Tovább olvasom >Vidd magaddal bárhova: fenntartható csomagolás aktív fogyasztóknak
Az aktív fogyasztóknak szánt, ,,on-the-go” élelmiszerek kategóriája egyre nagyobb teret…
Tovább olvasom >