300 millió eurót ruházott a Barilla fenntarthatóságba és innovációba
A Barilla olasz tészta- és szószmárka fenntarthatósági jelentése szerint 2023-ban közel 230 millió eurót ruházott termék- és folyamatinnovációba.
A vállalat emellett 45 millió eurót fordított kutatásra és fejlesztésre, beleértve egy új K+F központ kialakítását Pármában, mely központ 2025-től kezdődően a csoport jövőbeli stratégiájához kapcsolódó innovációt fogja irányítani.
2010 óta a Barilla közel 500 termék receptúráját alakította át oly módon, hogy azok kevesebb zsírt, cukrot és sót tartalmazzanak, miközben növelte a rosttartalmukat. A vállalatk csak 2023-ban 16 új, az egészségesebb táplálkozásra összpontosító terméket, például csökkentett cukortartalmú, több rostot és teljes kiőrlésű gabonát tartalmazó opciókat vezetett be.
A vállalat kiemelten kezeli a fenntartható beszerzést, a stratégiai alapanyagok (durumbúza, lágybúza, rozs, paradicsom, bazsalikom, kakaó és növényi olajok) 67%-át felelős forrásból vásárolja. Ezekben a fenntartható mezőgazdasági projektekben pedig több mint 8000 vállalat vesz részt.
Jelentős előrelépés
A Barilla jelentős előrelépést ért el a környezeti hatások csökkentése terén is. Az üvegházhatású gázok kibocsátását 28%-kal, az egy tonna termékre jutó vízfogyasztást 21%-kal, az áramfogyasztást pedig 62%-kal csökkentette 2010-hez képest.
A márka másik fókuszpontja a fenntartható csomagolás. Olaszországban a csomagolások 100%-a újrahasznosítható, és felelősségteljesen gondozott erdőkből származó anyagokat használ.
A Barilla társadalmi felelősségvállalási erőfeszítései körében 3,2 millió eurót adományozott, és több mint 3200 tonna terméket juttatott el a rászorulóknak.
Ezek a kezdeményezések hozzájárultak a Barilla 2023-as pozitív pénzügyi teljesítményéhez. A csoport forgalma 4%-kal 4,8 milliárd euróra nőtt, az EBITDA-ráta 10%-os volt (az előző évhez viszonyítva), a nettó nyereség pedig 23%-kal 284 millió euróra emelkedett.
A Barilla 30 létesítményből álló globális termelési hálózata – beleértve az újonnan megnyitott Pasta Evangelists üzemet az Egyesült Királyságban – 2023-ban mintegy 2 millió tonna élelmiszert állított elő.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Az Unilever és a Tesco egyetért: fenntarthatóság nélkül nincs jövő
Az Unilever vezérigazgatója, Hein Schumacher szerint eljött az idő, hogy…
Tovább olvasom >Sajátmárkás termékek: minőség és kedvező ár egyensúlyban
A boltválasztás során a vásárlók közel 60%-ának döntését befolyásolják a…
Tovább olvasom >Kihirdették a Kék Bolygó Klímavédelmi Alapítvány .wave programjának idei győztesét
Kihirdették a fenntarthatóságra fókuszáló startupok számára negyedik alkalommal meghirdetett Kék…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: itt a fordulat, a magyar gazdaság 2025-ben nagyobb növekedési pályára vált
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2024 utolsó negyedévében az…
Tovább olvasom >Az Unilever és a Tesco egyetért: fenntarthatóság nélkül nincs jövő
Az Unilever vezérigazgatója, Hein Schumacher szerint eljött az idő, hogy…
Tovább olvasom >A klímaváltozás megfékezéséhez az erőfeszítések megsokszorozása szükséges – klímavédelmi felmérés a hazai cégeknél
A fenntartható átállásban elkötelezett magyarországi vállalatok 66 százaléka rendelkezik konkrét…
Tovább olvasom >