300 milliárd forint a háztartási vegyiáruk és kozmetikumok éves forgalma
Tavaly a háztartási vegyiáruk és kozmetikumok kiskereskedelmi forgalma az előző évhez képest értékben 1 százalékkal emelkedett, és 300 milliárd forint körül mozog. Mennyiségben 2 százalék csökkenést regisztrált a Nielsen piackutató vállalat.
A legnagyobb forgalmú húsz kategória közül a toalett papír (15%), a mosogatószer (14%), a fogkrém (6%) és a a pelenka (6%),, továbbá a szappan és a konyhai törlőkendő kiskereskedelmi forgalma emelkedett mind értékben, mind mennyiségben.
Folytatódott a beszerzési helyek koncentrálódása. A fogyasztók továbbra is növekvő arányban részesítik előnyben a láncok nagy eladóterű üzleteit.
Tavalyhoz képest 1-1 százalékponttal növelte piaci részesedését a hipermarket mellett a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres csatorna. Így piaci részesedésük sorrendben 39, illetve 18 százalék, az elmúlt évben. Megállt a vegyiáru szaküzletek, drogériák térnyerése, mivel részarányuk a forgalomból 26-ról 25 százalékra csökkent. Rajtuk kívül az 50 négyzetméteres és kisebb boltok pozíciója gyengült.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Bizalomzuhanás a globális gazdaságban az amerikai vámháború nyomán
A világgazdaság vezető szereplőinek gazdasági bizalmi indexei jelentősen romlottak az…
Tovább olvasom >Föld napja: Felemás a magyar lakosság klímatudatossága
Április 22-e a Föld napja, így kifejezetten aktuális kérdés a…
Tovább olvasom >Országos kampányt indított a Tej Terméktanács a trappista sajt népszerűsítésére
A Tej Terméktanács országos marketingkampányt indított a hazai előállítású trappista…
Tovább olvasom >