300 milliárd forint a háztartási vegyiáruk és kozmetikumok éves forgalma
Tavaly a háztartási vegyiáruk és kozmetikumok kiskereskedelmi forgalma az előző évhez képest értékben 1 százalékkal emelkedett, és 300 milliárd forint körül mozog. Mennyiségben 2 százalék csökkenést regisztrált a Nielsen piackutató vállalat.
A legnagyobb forgalmú húsz kategória közül a toalett papír (15%), a mosogatószer (14%), a fogkrém (6%) és a a pelenka (6%),, továbbá a szappan és a konyhai törlőkendő kiskereskedelmi forgalma emelkedett mind értékben, mind mennyiségben.
Folytatódott a beszerzési helyek koncentrálódása. A fogyasztók továbbra is növekvő arányban részesítik előnyben a láncok nagy eladóterű üzleteit.
Tavalyhoz képest 1-1 százalékponttal növelte piaci részesedését a hipermarket mellett a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres csatorna. Így piaci részesedésük sorrendben 39, illetve 18 százalék, az elmúlt évben. Megállt a vegyiáru szaküzletek, drogériák térnyerése, mivel részarányuk a forgalomból 26-ról 25 százalékra csökkent. Rajtuk kívül az 50 négyzetméteres és kisebb boltok pozíciója gyengült.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >