30 éves magyarországi fennállását ünnepli a METRO
Partnereivel és munkatársakkal együtt ünnepelte a METRO Nagykereskedelem magyarországi fennállásának 30. évfordulóját a Millenárison 2024. október 24-én. A kerek születésnapon közel 700 ember vett részt a METRO több tízezer főt érintő hálózatából: beszállítók, profi vevők, szakmai együttműködők, különböző területeken dolgozó kollégák.
METRO anno
A düsseldorfi székhelyű METRO Cash & Carry cégcsoport első magyarországi áruházai több hónapos előkészítés után 1994. augusztus 11-én nyíltak meg Budaörsön és Ferencvárosban. Az áruházlánc az első olyan nemzetközi cég volt, amely a rendszerváltást követően Magyarországon kezdett tevékenykedni, egy merőben újfajta árukínálatot és vállalati kultúrát honosítva meg hazánkban. A középgeneráció tagjai és az idősebbek közül sokan még élénken emlékeznek rá, milyen tömegjelenetek zajlottak az áruházak nyitása idején: nem is csoda, hiszen indulásakor a vágyott nyugati termékek nagytételes beszerzésének forrása volt a kizárólag vállalkozások számára igénybe vehető nagykereskedelem.
A METRO most
Az évek folyamán 13 magyarországi áruházból és kilenc kiszállítási platformból álló lánccá fejlődött a METRO Nagykereskedelem, és bár a kulcs célcsoportok – a profi vevőket jelentő vendéglátóipari szereplők, valamint a független kiskereskedések – nem változtak, immár évek óta vásárolhatnak magánszemélyek is az áruházakban. 2022 óta az áruházlánc egy új stratégiának köszönhetően fokozatosan visszatért a gyökereihez, az áruházakban nagy tételben történő értékesítés (Cash & Carry) azonban ma már két másik csatornával, a kiszállítással és a digitális üzletággal bővült. Az új modell az árazásban is megmutatkozik: a népszerű Többet olcsóbban termékkosárban immár közel 5000 áru szerepel, és a kör folyamatosan bővül.
30 év együttműködés
30 éve összeköt – így szól a jubileumi szlogen, utalva arra a szoros kapcsolatra, ami a METRO munkatársai, beszállító partnerei és vásárlói között fennáll. Ennek a kapcsolatnak a hátterét a kulcs célcsoportok igényei alapján történő termékfejlesztés adja, szoros együttműködésben a beszállítókkal, gondosan megválogatott alapanyagokból. Nem véletlen, hogy az így fejlesztett árucikkek, a METRO saját márkás termékei (METRO Chef, METRO Premium, METRO Professional, Rioba, ARO, Fine Life, Sigma és Tarrington House) rendkívül népszerűek és sikeresek: az értékesítésben a részesedésük immár 30% fölötti.
Együtt növekedni
A METRO partnerstratégiájában az együtt növekedés jelenti a fő irányelvet. „Az együtt növekedés számomra folyamatos fejlődést és tanulást jelent, alkalmazkodást a vevőkhöz és a piachoz még nehéz helyzetekben is. A METRO-nak ez a rugalmassága és megújulásra való készsége tette lehetővé, hogy 30 éve erős a pozíciónk a piacon.” – mutatott rá Vladimir Gnjidic vezérigazgató. Marijana Racic pénzügyi igazgató elárulta, hogy az elmúlt 30 évben 72 milliárd Ft-ot költött a METRO beruházásokra és fejlesztésekre, ami annyi, mintha egy kisvárost építettek volna fel. A magyar METRO különösen büszke az energiahatékonysági fejlesztéseire, hiszen az elmúlt 15 évben több mint 40% -kal csökkentették az energiafelhasználásukat – ez 7000 magyar háztartás energiájával egyenértékű megtakarítást jelent.
1200 beszállító 22.000 terméke
Kápolna Beáta beszerzési igazgató a METRO áruválasztékáról szólva elmondta, hogy közel 1200 beszállító partner közel 22.000 terméke található az áruházak és a kiszállító platformok kínálatában.
„Nem egy olyan partnerrel rendelkezünk, akinek 30 éve jelenti a METRO a megélhetését, és azóta megsokszorozták a nekünk beszállított árumennyiséget.”
– mutatott rá Kápolna Beáta. Tóth-Korom Péter értékesítési igazgató hangsúlyozta, hogy a METRO számára minden egyes vásárló ugyanolyan fontos – éppen ezért kínálnak számukra eltérő megoldásokat a többcsatornás nagykereskedelmi értékesítés eszközeivel: a strandi lángosozó például az aprócska raktárát naponta tölti fel árukészlettel, így az áruházban vásárol, míg a nagy étteremláncoknak a kiszállítás jelenti az ideális beszerzési módot. A METRO egyedi színfoltja és fontos fejlesztőhelye a METRO Gasztroakadémia tudásközpont, mely a vendéglátóipari szereplők találkozóhelye is egyben.
A házigazda a gasztronómia piactere
A gasztronómia piactereként a METRO a vacsora hozzávalóit is biztosította: stílusosan a négy elem (föld, víz, tűz, levegő) szerint kialakított ételszigeteken kínálták a harapnivalókat a vendégeknek, bemutatva a termékkínálat sokoldalúságát és komplexitását. A színpadi műsor sem a megszokott keretek között zajlott: fellépők helyett Sváby András moderálásával egy interaktív, multimediális beszélgetőshow folyt a METRO Nagykereskedelemről az Igazgatótanács tagjaival: Vladimir Gnjidic vezérigazgatóval, Marijana Racic pénzügyi igazgatóval, Kápolna Beáta beszerzési igazgatóval és Tóth-Korom Péter értékesítési igazgatóval.
Kapcsolódó cikkeink
Új logisztikai központot nyitott a Metro Szerbiában
A német Metro Cash and Carry új, 15000 négyzetméteres logisztikai…
Tovább olvasom >A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >A HoReCa-piac kihívásai nem múlnak, csak változnak – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Közel 1100 „diák” iratkozott be az FMCG Szabadegyetemre, hogy szeptember…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >