30 éves a P&G Magyarországon
A P&G folyamatosan növekvő termékportfólióval, budapesti központi irodájával és két hatalmas gyárával az ország egyik meghatározó nagyvállalata immár több, mint három évtizede. Megbízható márkái, mint az Ariel, a Lenor, a Pampers, az Always, a Braun, a Gillette vagy a Pantene nemzedékek óta megtalálhatók a háztartások nappalijában, konyhájában, mosókonyhájában és fürdőszobájában. A vállalat elmúlt 185 évében márkái megkérdőjelezték a konvenciókat, éllovasai voltak az innovációnak, és hozzájárultak a kultúra formálásához.
Az elmúlt 30 évben a P&G fontos befektetővé és munkáltatóvá vált az országban. A vállalat 1991-ben 180 fővel indult, jelenleg 4 kontinens 25 nemzetisége alkotja az 1900 fős szervezetet. A három évtized során a P&G több mint 300 millió dollárt fektetett be magyarországi piacára, mára két legkorszerűbb gyárát üzemelteti itt. A vállalat legmodernebb csömöri üzemében női higiénés termékeket, a gyöngyösi gyárban Braun borotvákat és Oral-B elektromos fogkeféket gyártanak a világ szinte minden országába, mind az 5 kontinensre. A 2014-ben létrejött gyöngyösi beruházást a Külgazdasági és Külügyminisztérium és a Nemzeti Befektetési Ügynökség az év legnagyobb zöldmezős beruházása címmel ismerte el.
„Nagyon büszkék vagyunk a vállalat magyarországi fejlődésére. 1991-ben csupán néhány dolgozóval és jól ismert márkával indult el utunk Magyarországon”
– mondta Berkó Gábor, a Procter & Gamble Magyarország ügyvezető igazgatója.
„Mára elmondhatjuk, hogy napjainkban a családok közel 90 százalékának otthonában található legalább egy P&G termék. Beruházásaink által gyáraink a legmodernebb felszereltséggel működnek, munkavállalóink kiemelkedően korszerű munkakörülmények között dolgozhatnak.”
A vállalat és márkái elkötelezettek a társadalmi nehézségek leküzdésében, a helyi közösségek támogatásában, az oktatás fejlesztésében és nem utolsó sorban a fenntartható fogyasztásra való ösztönzésben.
Az Always edukációs programja az évek során mintegy 3 millió magyar tinédzserhez jutott el, és többezer fiatal lánynak segített megismerni a testükben végbemenő változásokat, valamint elismerten sokat tett a menstruációs szegénység leküzdéséért.
A Pampers az elmúlt 30 év során hazánkban is megmutatta a világot a babák szemével, az UNICEF „1 csomag = 1 oltás” programja révén több országban segítette a tetanuszfertőzés elleni küzdelmet, valamint évek óta támogatja a koraszülötteket, és 27 magyarországi kórház koraszülött osztályait speciális, koraszülötteknek készült pelenkával lát el.
„A P&G-nél a legjobb, legokosabb, legképzettebb, változatos háttérrel és tapasztalattal rendelkező embereket alkalmazzuk, és fejlesztjük karrierjük során”.
– tette hozzá az ügyvezető igazgató.
„Filozófiánk része az is, hogy a fenntarthatóságot a termék életciklusának minden szakaszába beépítjük, anélkül, hogy ez a minőség és a teljesítmény rovására menne. A tudománynak és az innovációnak köszönhetően az olyan márkáink, mint a Jar és az Ariel a háztartások víz- és energiafogyasztásának csökkentéséhez járulnak hozzá, magyarországi üzemeink zéró hulladékkibocsátással működnek, és geotermikus energia felhasználásával csökkentik a széndioxidkibocsátást.”
Magyarország volt az első közép-európai ország, ahol a vállalat bevezette az Ariel mosókapszulákat, amelyeknek legújabb innovációja, a teljesen újrahasznosítható papírcsomagolás még fenntarthatóbbá teszi a használatát.
„A P&G-nél mindannyian egy közösség részének tekintjük magunkat, amelyben élünk és ahol dolgozunk. Amikor azt mondjuk, javítani szeretnénk az emberek életén, komolyan gondoljuk. Nem csak az üzleti sikereinkre vagyok büszke, hanem a társadalmi felelősségvállalásra és a környezettudatosságra felhívó programjainkra is, amelyeket a helyi szervezetek segítségével, az ő érdekeiket képviselve értünk el.”
– összegezte Berkó Gábor.
A vállalat évek óta támogatja többek között a Magyar Vöröskereszt, a Magyar Élelmiszerbank Egyesület, az UNICEF, a Habitat for Humanity, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat, a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet és az SOS Gyermekfalvak munkáját, közreműködésükkel többmilliárd forintot adományozott a rászorulóknak termék- és pénzadomány formájában. A Covid-19 és az ukrán háborús menekültválság idején az elsők között nyújtott segítséget, és eddig több mint 2500 gyerek számára tette különlegessé a karácsonyt az Álmok Karácsonyfája program önkénteseivel. „Ültessünk jobb levegőt” programjuk keretében már több hektár erdőt telepített, és a kampányt az Év legsikeresebb promóciójának választották 2022-ben.
A P&G Magyarország a rendszerváltás után az elsők között kínált részvénytulajdont dolgozóinak a részvényesi programon keresztül, amely jelenleg is sikeresen működik. A nemek közötti esélyegyenlőségért tett erőfeszítésük életre hívta Share the Care apasági programot, amely 8 hét szabadságot kínál magyar édesapáknak bővülő családjuk támogatására.
A 2018-as Merck akvizíció eredményeként a hazai Personal Health Care divízió olyan világszerte elismert és kategóriavezető, vény nélkül kapható termékeket képvisel, mint a Nasivin, a Cebion, a Wick Vaporub, a Femibion, a D-Vion, a Vigantol, az Angimed és a Flexagil.
Kapcsolódó cikkeink
Best Global Brands: a legértékesebb márkák 2024-ben
Az Interbrand globális márkatanácsadó cég idén ősszel mutatta be a…
Tovább olvasom >Jelentős változások Gyöngyösön
Elkészült a felújítás két gyöngyösi átmeneti otthonban, amely a Procter…
Tovább olvasom >Kiemelt törődés a korán érkezőknek: november 17. a koraszülöttek világnapja
Manapság számos világnap ad alkalmat arra, hogy a számunkra fontos…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Digitális formában is elérhetővé válik a SZÉP-kártya 2025-től
2025. szeptember 1-jétől jelentős változás lép életbe a SZÉP-kártya felhasználásában:…
Tovább olvasom >Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >