250 tonna tartós élelmiszer jut el a nélkülözőkhöz még karácsony előtt az Élelmiszerbank adománygyűjtése keretében
Országszerte 160 településen, több mint 250 helyszínen zajló hétvégi akció során összesen mintegy 250 tonna tartós élelmiszert gyűjtött a Magyar Élelmiszerbank Egyesület közel 6.000 önkéntese segítségével. Az adományokból közel 50.000 ezer élelmiszercsomag készül, amely segítséget nyújt a nélkülözőknek.
Az idén 15 éves Magyar Élelmiszerbank Egyesület 2020-ban is megrendezte Karácsonyi Adománygyűjtését. Az akció célja ebben az évben nem csak az ünnepi időszak megszépítése volt, de a Covid-19 elhúzódó hatása okozta nehézségek enyhítése is a nélkülözők számára. A gyűjtés keretében november 27-29. között országosan több mint 250 áruházban a vásárlók nagylelkű adományainak köszönhetően összesen 250 tonna tartós élelmiszer gyűlt össze. Az Élelmiszerbank közel 6.000 önkéntese fogadta a gyűjtőpontokon az adományokat, amely közel 50.000 ezer csomagot jelent a nélkülözésben élők részére még karácsony előtt.
A Tesco az adományt ebben az évben is kiegészíti az áruházlánc üzleteiben nov. 27-29. között összegyűjtött élelmiszerek értékének 20 százalékával pénzadomány formájában, hogy ezzel is segítse az Élelmiszerbank működését és a nélkülözők év közbeni ellátását is.
„Az adományozók nagylelkűsége és elkötelezettsége bebizonyította, hogy jól döntöttünk, amikor a járványhelyzetben felvállaltuk a gyűjtés megszervezését. Köszönjük minden adományozónak, hogy a Covid-19 járvány legnehezebb hónapjában is gondoltak a nélkülözőkre, és adományaik segítségével a kiszolgáltatott helyzetben élőket együtt segíthetjük. Köszönjük önkénteseinknek, partnereinknek, hogy velünk együtt dolgoztak” – értékelte a gyűjtést Cseh Balázs, az Élelmiszerbank Egyesület elnöke.
Kapcsolódó cikkeink
Az Albert Heijn a világon elsőként hozta nyilvánosságra metánkibocsátását
Az Albert Heijn holland élelmiszerlánc történelmi lépést tett: 2024-es fenntarthatósági…
Tovább olvasom >A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >A gyerekek jövője most a tét – 198 Tesco-üzletben lehet szavazni
Országszerte 198 Tesco üzletben szavazhatnak a vásárlók elsősorban gyerekeket és…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >A kormány 2027-ig több mint 20 milliárd forint forrást biztosít az akvakultúra fejlesztésére
A hazai akvakultúra kulcsszerepet játszik a horgászvizek egészséges és minőségi…
Tovább olvasom >