2,5 milliárd forintért fogyott tavaly decemberben a csokoládé
A decemberi ünnepek szezonális édességeiből mintegy két és fél milliárd forintért, közel 700 tonna szezonális édességet vásároltak a fogyasztók az élelmiszerboltokban legutóbb november-január során. Az előző évi hasonló időszakhoz képest értékben 4 százalékkal nőtt a forgalom, mennyiségben pedig 3-mal csökkent. A fogyasztók legjobban kedvelik a csokoládéból készült Mikulás figurákat, amelyekre az eladások több mint fele jutott. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.
– Mikulás napi és karácsonyi édességekre kiadott pénzükből a fogyasztók 53 százalékot, 1,4 milliárd forint körüli összeget költöttek csokoládé Mikulásra, a tavalyi szezonban – tájékoztat Osztoics Bernadett, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatója. – Biztosan tartja második helyét a hagyományos Mikulás csomag, értékben 14 százalékos piaci részaránnyal. Népszerű az adventi naptár is, amelynek piacrésze 11 százalékot ért el, értéket tekintve tavaly is, tavalyelőtt is.
Nagyobb lett a kereslet a kisebb forgalmú egyéb figurák, karácsonyfára akasztható figurák és speciális csomagok iránt. A három termékcsoport együttes piaci részaránya – érték szempontjából – 16 százalékra emelkedett a tavalyi szezonban, az előző évi 13 százalékkal szemben.
Amíg értékben emelkedett, addig mennyiség szempontjából a tavaly eladott, közel 700 tonna édesség 3 százalékkal kevesebb, mint az egy évvel korábbi szezonban.
Osztoics Bernadett hangsúlyozza:
– Amikor az emberek beszerzik az ünnepi alkalmakra szánt édességeket, többségük előnyben részesíti, hogy a nagy üzletek kihasználják tágas eladóterüket, és vonzóan helyezik ki széles, mély kínálatukat, valamint promócióikat. A vásárlók döntése okozza, hogy a 400 négyzetméteres és nagyobb üzletekre már 82 százalék jutott a szezonális édességek bevételéből tavaly; 1 százalékponttal több, mint egy, két vagy három évvel korábban.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >