25 éves a Bravos: Kis manufaktúrából komoly kávépiaci szereplő
Bravos az elmúlt 25 év alatt rengeteg változáson, izgalmakon ment keresztül. Kezdve a sajátmárkás termék gyártásától, a tudatos Bravos márkaépítésen, a tűzvészen át egészen a magasabb minőségű termékig, a megújított, friss csomagolási dizájnig és fejlesztésekig. A kis manufaktúrából a vállalat szép lassan a piac komoly szereplőjévé vált.
A kezdetek
Az 1991-es alapítást követően kizárólag pörkölt kávé csomagolásával és forgalmazásával foglalkozott a cég. Elsősorban olcsóbb, alacsonyabb minőségű termékeket állítottak elő. Két éven belül már saját pörkölővel, nem sokkal később pedig vákuum-csomagológéppel is bővült a gyártás. Sőt a kilencvenes évek végén elindult a Horeca üzletág, teljes körű szolgáltatási rendszerrel.
Az ezt követő időkben kis fejlesztésekkel tört előre a vállalat a magyar piacon. A 2000-es évek közepéig inkább a piaci igényeket felmérve a direkt felkérésekre összpontosult a gyártás, és a sajátmárkás termékek előállításán volt a hangsúly. Ekkoriban a Bravos márka építése nem volt előtérben. Később ez a működés megfordult. A cég továbbra is vállalja a minőségi sajátmárkás termékek gyártását, de szigorúan profitalapon, úgy, hogy a Bravos termékeken legyen a hangsúly.
A tűzvész sem állította meg a fejlődést
A 2007-es tűzvész nagy megrázkódtatás volt a cég életében. A gyár teljesen megsemmisült, szinte alig maradt használható eszköz. Ekkor még úgy tűnt, kétséges a márka fennmaradása, a gyár további működése. A tulajdonosi kör mégis úgy döntött, hogy korszerűbb formában, zöldmezős beruházással újraépíti a cégcsoportot. Az újjáépítéstől fogva szinte exponenciális fejlődés következett be. Pénzt nem kímélve, folyamatos beruházásokkal és fejlesztésekkel sikerült nemhogy visszaállítani, de megerősíteni a cég és a márka pozícióját. Elsősorban az előretörési szándék és a finanszírozás volt a kulcs, de kellett hozzá a megfelelő stratégia is, így ezek kombinációja hozta a sikert.
Jelentős optimalizálás: új dizájn, új termékek, stratégiai kommunikáció
A szortiment elsődleges termékkategóriája a pörkölt kávé, amelyet több kiszerelésben, őrölt és szemes változatban is forgalmaz a vállalat. Az utóbbi évek fejlesztéseinek köszönhetően a Bravos új termékei a közép minőségű és prémiumkávék piacán is jelen vannak. Az elmúlt tíz évben emellett sikerült megerősíteni a Bravos 3in1 termékek pozícióját is.
Jelentős változást élt meg a cég a tavalyi évben, hiszen radikálisan megújult a csomagolási dizájn, a kommunikáció is új stratégiai irányt vett, valamint új instant termékkel bővült a kínálat.
A Bravos kettős előnyt élvez a piacon: verhetetlen árban, kiemelkedő minőségben. A vállalat számára alapvető az adott termékkategóriában a legjobb ár-érték arány elérése. A cég belső struktúrája optimális és költséghatékony. A szűk cégszerkezet miatt rugalmasság, gyors reagálás jellemzi a Bravost a piaci igényekre és változásokra.
A Horeca-divízióban tavaly debütált az új, Mantaro nevű márka, ami kifejezetten a prémiumszegmenst célozza meg.
Mit hoz a jövő?
A vállalat jövőbeni célja, hogy a disztribúciós szintjük a piacvezető márkához hasonlítson, hogy a termékportfólió minden eleme kiegyensúlyozott, profitábilis eredménnyel működjön. A vállalat számára a stabil, hosszútávú működés és a jó minőségű termékek gyártása a legfontosabb. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Adattudományi módszerekkel és az AI segítségével azonosít a Nestlé a „klímarezisztens kávécserjéket”
A Nestlé szakértői azt vizsgálják, hogy a fejlett adattudomány és…
Tovább olvasom >Új kávépörkölő üzem és oktatóstúdió nyílt Budaörsön
Április 11-én nyitotta meg kávépörkölő üzemét és oktatóstúdióját Budaörsön a…
Tovább olvasom >A Kongói Demokratikus Köztársaságban folytatott kávéipari tevékenységébe invesztál a Nestlé
A pénzeszközöket a cég kávévásárlásra, árprémiumokra, technikai segítségnyújtásra és közösségi…
Tovább olvasom >További cikkeink
BMI: Lassabb bővülés áprilisban
A Beszerzési Menedzser Index (BMI) szezonálisan kiigazított áprilisi értéke: 51,8.…
Tovább olvasom >A 7-Eleven drónos házhoz szállítást tesztel Kínában
Drónos házhoz szállítást tesztel a 7-Eleven a Meituan kínai ételkiszállítási…
Tovább olvasom >Eladta a PepsiCo részesedését a szerbiai Knjaz Miloš üdítőital-csoportban
A cseh Mattoni 1873 teljes körű ellenőrzést szerzett a szerbiai…
Tovább olvasom >