25 éves a Bravos: Kis manufaktúrából komoly kávépiaci szereplő
Bravos az elmúlt 25 év alatt rengeteg változáson, izgalmakon ment keresztül. Kezdve a sajátmárkás termék gyártásától, a tudatos Bravos márkaépítésen, a tűzvészen át egészen a magasabb minőségű termékig, a megújított, friss csomagolási dizájnig és fejlesztésekig. A kis manufaktúrából a vállalat szép lassan a piac komoly szereplőjévé vált.
A kezdetek
Az 1991-es alapítást követően kizárólag pörkölt kávé csomagolásával és forgalmazásával foglalkozott a cég. Elsősorban olcsóbb, alacsonyabb minőségű termékeket állítottak elő. Két éven belül már saját pörkölővel, nem sokkal később pedig vákuum-csomagológéppel is bővült a gyártás. Sőt a kilencvenes évek végén elindult a Horeca üzletág, teljes körű szolgáltatási rendszerrel.
Az ezt követő időkben kis fejlesztésekkel tört előre a vállalat a magyar piacon. A 2000-es évek közepéig inkább a piaci igényeket felmérve a direkt felkérésekre összpontosult a gyártás, és a sajátmárkás termékek előállításán volt a hangsúly. Ekkoriban a Bravos márka építése nem volt előtérben. Később ez a működés megfordult. A cég továbbra is vállalja a minőségi sajátmárkás termékek gyártását, de szigorúan profitalapon, úgy, hogy a Bravos termékeken legyen a hangsúly.
A tűzvész sem állította meg a fejlődést
A 2007-es tűzvész nagy megrázkódtatás volt a cég életében. A gyár teljesen megsemmisült, szinte alig maradt használható eszköz. Ekkor még úgy tűnt, kétséges a márka fennmaradása, a gyár további működése. A tulajdonosi kör mégis úgy döntött, hogy korszerűbb formában, zöldmezős beruházással újraépíti a cégcsoportot. Az újjáépítéstől fogva szinte exponenciális fejlődés következett be. Pénzt nem kímélve, folyamatos beruházásokkal és fejlesztésekkel sikerült nemhogy visszaállítani, de megerősíteni a cég és a márka pozícióját. Elsősorban az előretörési szándék és a finanszírozás volt a kulcs, de kellett hozzá a megfelelő stratégia is, így ezek kombinációja hozta a sikert.
Jelentős optimalizálás: új dizájn, új termékek, stratégiai kommunikáció
A szortiment elsődleges termékkategóriája a pörkölt kávé, amelyet több kiszerelésben, őrölt és szemes változatban is forgalmaz a vállalat. Az utóbbi évek fejlesztéseinek köszönhetően a Bravos új termékei a közép minőségű és prémiumkávék piacán is jelen vannak. Az elmúlt tíz évben emellett sikerült megerősíteni a Bravos 3in1 termékek pozícióját is.
Jelentős változást élt meg a cég a tavalyi évben, hiszen radikálisan megújult a csomagolási dizájn, a kommunikáció is új stratégiai irányt vett, valamint új instant termékkel bővült a kínálat.
A Bravos kettős előnyt élvez a piacon: verhetetlen árban, kiemelkedő minőségben. A vállalat számára alapvető az adott termékkategóriában a legjobb ár-érték arány elérése. A cég belső struktúrája optimális és költséghatékony. A szűk cégszerkezet miatt rugalmasság, gyors reagálás jellemzi a Bravost a piaci igényekre és változásokra.
A Horeca-divízióban tavaly debütált az új, Mantaro nevű márka, ami kifejezetten a prémiumszegmenst célozza meg.
Mit hoz a jövő?
A vállalat jövőbeni célja, hogy a disztribúciós szintjük a piacvezető márkához hasonlítson, hogy a termékportfólió minden eleme kiegyensúlyozott, profitábilis eredménnyel működjön. A vállalat számára a stabil, hosszútávú működés és a jó minőségű termékek gyártása a legfontosabb. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Trump új vámstratégiája átrajzolhatja a kávé- és kakaókereskedelem globális térképét
Vámmentességet élvezhetnek a jövőben a trópusi mezőgazdasági termékek – például…
Tovább olvasom >Starbucks: vége a csak elvitelre szóló kávézóknak – visszatérés a vendéglátás melegségéhez
Radikális stratégiai váltásba kezd a világ legnagyobb kávézólánca: a tőzsdén…
Tovább olvasom >Specialty kávé: új hullám a csészében
A kőolaj után a világ második legnagyobb mennyiségben forgalmazott terméke…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az OKSZ értékelése az élelmiszer inflációról
„Az élelmiszerek vártnál nagyobb (éttermi árak nélkül is 4,6 százalékos)…
Tovább olvasom >K&H Elemzői kommentár: A vártnál rosszabbul alakult az infláció
Bár a piac arra számított, hogy júliusban a 4 százalék…
Tovább olvasom >KSH: júliusban a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket átlagosan 4,3, a júniusit 0,4 százalékkal haladták meg
Júliusban a fogyasztói árak átlagosan 4,3 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >