25 éve segíti a reklámba vetett hitet az önszabályozó szervezetek együttműködése
Huszonöt éve alapították az Európai Önszabályozó Szervezetet (EASA- European Advertising Standards Alliance). Ma már az európai lakosság 97%-a számára elérhető a reklámokkal kapcsolatos panaszok önszabályozás általi gyors és hatékony kezelése. A jubileumi konferencián a sikerek ünneplésén túl az előre tekintésen volt a hangsúly.
„A reklám a kereskedelem anyja” japán közmondással vezette fel ünnepi köszöntőjét Stephane Martin az EASA elnöke, a francia önszabályozó szervezet vezetője. Beszédében hangsúlyozta, hogy a reklámozók és a fogyasztók közös érdeke, hogy etikus, tisztességes reklámok jussanak el a fogyasztókhoz.
A mára már 27 európai ország önszabályozó szervezetét és 14 reklámipari szervezetét magában foglaló EASA az általa alapított világszervezet révén 13 nem európai szervezettel is együttműködik, és sikeres működése példaértékű, így az önszabályozás mint szabályozási forma elfogadásában jelentős szerepet játszik.
Madeilene de Cock Buning a holland médiahatóság, és egyben az európai médiahatóságok szövetségének (ERGA) elnöke gratulált a fantasztikus 25 évhez, és beszédében kiemelte, hogy a szabályok megfogalmazásával az iránytű megadása és nem a büntetés a cél. Közös célunk tehát, hogy a reklámozók ismerjék a szabályokat, hogy ezzel is elkerüljék a bajt.
Nagy megtiszteltetés volt négy évig ennek a nagy tekintélyű, fantasztikus szervezet elnökének lenni. Ekkor tettük meg az első lépéseket a világszervezetté válás felé, és ebben az időben alakult ki a digitális világgal való együttműködés első lépcsője – hangsúlyozta Fazekas Ildikó az ÖRT főtitkára, az EASA volt elnöke. A változás folyamatos és egyre gyorsabb. A digitális világ nemcsak a kommunikációs ipart, és annak technikáját, de a fogyasztókat is megváltoztatta, és nekünk is készen kell lennünk a folyamatos változásra. Ehhez az EASA szervezetei általi tudás megosztása jelentős segítséget nyújt. Az nemzeti szervezetek szoros együttműködésének és konzisztens döntéseinek fontosságára hívta fel a figyelmet Michael Todd a Google ipari kapcsolatokért felelős vezetője is – tette hozzá Fazekas.
Kapcsolódó cikkeink
Felmerült, hogy ne lehessen reklámozni az ultrafeldolgozott élelmiszereket
Az LMP szeretné elérni, hogy 2027. január 1-jétől ne lehessen…
Tovább olvasom >Szemétből gyűjtik a reklámokat egy hazai reklámos podcastban
Kim Kardashian szemetese, a Sziget-reklám Janklovics Péterrel, Klapka György és…
Tovább olvasom >Újból halasztásra kerülhet a reklámadó
A Magyar Reklámszövetség friss közleménye szerint az idei év során…
Tovább olvasom >További cikkeink
Teltházas a Rossmann Expója Szegeden
A tavalyi első, nagy sikerű Beauty Expo után, melyet Budapesten…
Tovább olvasom >Badacsonyi borok zajos sikere a New Yorkban
A Badacsonyi borvidék legnagyobb szabású eseménye immáron tizenharmadik alkalommal költözött…
Tovább olvasom >Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban
Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a…
Tovább olvasom >