24 órás piac

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 12. 03. 08:00

A „helyi” termelőktől való – sokszor közvetlen – élelmiszer-vásárlás mára ellenállhatatlan trend lett a világ gazdagabbik felén, amit a minőségi vendéglátásban érintett szakácsok és étteremtulajdonosok már nálunk is igen komolyan vesznek. A rendszer legnehezebben megteremthető eleme a direkt kapcsolat a termelő és a felhasználó között. A termék előállítója, ha nem akarja, hogy a haszna jó részét a közvetítő (lánc) szedje le, sokszor nagy energiaráfordítással találja meg partnerét. A gordiuszi csomót 21. századi módon vágta el a német Peter-und-Paul-Hof agráripari gazdaság: a vending-automatákat gyártó Stuewerrel együttműködve a direkt erre a célra kifejlesztett Regiomat nevű gépből árulják termékeiket. A vásárlók friss tejet, tojást, vajat, sajtot és kolbászféléket vehetnek az automatákból – egyelőre másféltucatnyi német városban, méghozzá az év 365 napján. A gépek fedett helyen bárhol felállíthatóak, és használatuk nemcsak olcsóbb, mint a közvetítők „jutaléka”: a termék eljuttatása a felhasználóhoz ugyancsak kevésbé időigényes folyamat a más értékesítési csatornákat kereső termelő számára. www.peter-paul-hof.de

Kapcsolódó cikkeink