23 országnak gyárt karácsonyra a Nestlé diósgyőri üzeme
Közel 1400 tonna, kizárólag valódi csokoládéból készült téli szezonális figurát gyártottak az idei ünnepekre a Nestlé diósgyőri üzemében. Ennek 80 százaléka készült exportra, így 2012 telén 23 országba jut el a csokiból formázott finomság.
Évről évre nő a kereslet a csokimikulások és más szezonális csokoládéfigurák iránt. Míg a Nestlé egyetlen, kizárólag csokoládéfigurákra specializálódott gyártóegységében, a diósgyőri üzemben tavaly több mint 2800 tonna figura – összesen 73,5 millió darab – gördült le a szalagról, addig az idei év végére várhatóan több mint 3200 tonna édesség hagyja el a gyárat. Ez mintegy 14%-os növekedést jelent, amelyből mintegy 1400 tonna készül a téli szezonra.
„Tavaly 20, az idei téli szezonban pedig már 23 országba exportáljuk a Diósgyőrben készült csokoládéfigurákat” – mondta Jean-Pierre Polanen, a szerencsi és diósgyőri Nestlé gyárak igazgatója. „A növekedés azonban a kontinensek számában is mérhető: immár nem csak Európában, Dél-Afrikában, Új-Zélandon, de Észak-Amerikában is megvásárolhatók a Diósgyőrben készült, kézzel csomagolt figurák” – teszi hozzá az igazgató. Ennek köszönhetően a gyárban idén 10 százalékkal nőtt a munkavállalók száma, a legintenzívebb időszakban 450 fő vesz részt a termelésben.
Míg itthon a 167 grammos Boci Mikulászsák a legnépszerűbb, addig külföldön a Smarties drazséval töltött, 100 grammos Mikulás a legkeresettebb. A legnagyobb piacoknak az Egyesült Királyság, Németország és Közép-Kelet Európa országai számítanak, előbbiek azonban nem csupán hagyományos figurákat fogyasztanak. „Angliában igen népszerűek a Halloweenre készült termékek is. A téli szezonra szánt üreges csokoládékkal azonos mennyiségben szállítunk szellem- és tökfigurákat a szigetországba. A hazai piacra azonban még csak most törnek be ezek a termékek. Érdekesség, hogy néhány helyen a mikulásokon túl téli csokiállatokat, pingvint és jegesmedvét is szívesen vásárolnak. A vásárlók ugyanakkor minden országban egyre tudatosabbak: csak valódi csokoládéból készült finomságokat szeretnének fogyasztani. A hagyományos tejcsokoládé mellett pedig egyre többen keresik a fehér- és étcsokoládé figurákat” – mondja Jean-Pierre Polanen.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Közeleg a Lidl Balaton-átúszás
A jövő héten, július 26-án rendezik a 43. Lidl Balaton-átúszást,…
Tovább olvasom >Tudatos táplálkozás – az okos döntések számítanak, nem a szigorú szabályok
Továbbra sem érzik a fogyasztók, hogy enyhülne rajtuk a magas…
Tovább olvasom >A gyerekek jövője most a tét – 198 Tesco-üzletben lehet szavazni
Országszerte 198 Tesco üzletben szavazhatnak a vásárlók elsősorban gyerekeket és…
Tovább olvasom >