2025. január 1-jétől kötelező feltüntetni a diófélék és szárított gyümölcsök származási helyét
A jövő év elejétől bizonyos diófélék és szárított gyümölcsök csomagolásán is kötelező lesz jelölni származási országot.
A cikk a Trade magazin 2024/12-2025/01. lapszámában olvasható.
Az előírás az Eurostat adatai alapján legnagyobb értékben forgalmazott terményekre, így a dióra, mogyoróra, mandulára, gesztenyére, pisztáciára, szárított citrusfélékre és aszalt szilvára, valamint egyes keverékekre vonatkozik. A származási ország nevét a csomagoláson jól látható és kitörölhetetlen módon kell feltüntetni. Több országból származó terményeket tartalmazó keverékek esetében különleges jelölések is alkalmazhatók, míg az ömlesztett termékek esetében az üzleteknek kell biztosítaniuk a jól látható és egyértelmű jelölést. A rendelet a csalások megelőzése érdekében a távértékesítésre is érvényes.
A már legyártott, de az új követelményeknek nem megfelelő csomagolóanyagokat a gyártók még 2024 végéig felhasználhatják, ezek a termékek pedig lejárati idejükig forgalomban maradhatnak.
A Nébih útmutatót is készített a témában, amely tartalmazza az érintett KN-kódú termékek listáját is. //
Kapcsolódó cikkeink
Növényi alapú termékekkel kiváltható a hús, tojás és tej a fenntarthatóbb jövőért
Egyre többen választanak növényi alapú termékeket a hagyományos élelmiszerek helyett,…
Tovább olvasom >Íz és minőség nélkül nem maradnak versenyben a növényi alapú márkák
Ian Hepburn, a Flora Food Group marketingigazgatója arra figyelmeztetett egy…
Tovább olvasom >A Veganuár™ 2025 kiemelt élelmiszerlánc-partnere a Lidl volt
Csatlakozott a Lidl Magyarország a Veganuár™ 2025 kezdeményezéshez, mely arra…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >Online is megugrott az élelmiszer-vásárlás karácsony előtt
A karácsonyi készülődés határozta meg a Kifli.hu online szupermarket forgalmát…
Tovább olvasom >