2025. január 1-jétől kötelező feltüntetni a diófélék és szárított gyümölcsök származási helyét
A jövő év elejétől bizonyos diófélék és szárított gyümölcsök csomagolásán is kötelező lesz jelölni származási országot.
A cikk a Trade magazin 2024/12-2025/01. lapszámában olvasható.
Az előírás az Eurostat adatai alapján legnagyobb értékben forgalmazott terményekre, így a dióra, mogyoróra, mandulára, gesztenyére, pisztáciára, szárított citrusfélékre és aszalt szilvára, valamint egyes keverékekre vonatkozik. A származási ország nevét a csomagoláson jól látható és kitörölhetetlen módon kell feltüntetni. Több országból származó terményeket tartalmazó keverékek esetében különleges jelölések is alkalmazhatók, míg az ömlesztett termékek esetében az üzleteknek kell biztosítaniuk a jól látható és egyértelmű jelölést. A rendelet a csalások megelőzése érdekében a távértékesítésre is érvényes.
A már legyártott, de az új követelményeknek nem megfelelő csomagolóanyagokat a gyártók még 2024 végéig felhasználhatják, ezek a termékek pedig lejárati idejükig forgalomban maradhatnak.
A Nébih útmutatót is készített a témában, amely tartalmazza az érintett KN-kódú termékek listáját is. //
Kapcsolódó cikkeink
Olcsóbb lett a görögdinnye Lengyelországban – magyar import is nyomja az árakat
Lényegesen olcsóbban lehet görögdinnyéhez jutni Lengyelországban, mint tavaly ilyenkor. A…
Tovább olvasom >NAK-FruitVeB: csemegekukoricából a tavalyi termésmennyiség valószínűsíthető
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) és a Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi…
Tovább olvasom >Így alakult a csemegekukorica körkép
Az ország északi részében kifejezetten jó csemegekukorica-terméseredmény várható, míg délebbre…
Tovább olvasom >További cikkeink
Jason Momoával mutatkozott be Magyarországon a Meili Vodka
Az elmúlt két év egyik legtöbb díjat elnyerő vodkája (2…
Tovább olvasom >K&H: egyre gyakoribbak a szélsőséges időjárási viszonyok
Az időjárás ma már nem egy távoli, elméleti kockázat, hanem…
Tovább olvasom >8,5 millió pékáru fogyott egy év alatt: helyi pékségek, kézműves ízek, tudatos választások a Kifli.hu-nál
Az elmúlt 12 hónapban a vásárlók több mint 8,5 millió…
Tovább olvasom >