2023-ig meghosszabbították az egyes tejtermékek jelentéstételi kötelezettségét
Meghosszabbította 2023-ig az Agrárminisztérium (AM) a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanácsnál az egyes tejtermékekre vonatkozó piaci jelentéstételi kötelezettség hatályát – közölte a tanács hétfőn az MTI-vel.
Közleményük szerint ez valamennyi Magyarország területén működő tejfeldolgozó, tejtermelő, nagykereskedő és kiskereskedő cégre vonatkozik, amelyek immár 3 éve kötelesek piaci jelentést adni.
A terméktanács az MTI érdeklődésére közölte, hogy a jelentéstételt a nagykereskedők tevékenységének monitorozása, a szakmai önszabályozás, valamint a gyanúsan olcsó importtejek visszaszorítása érdekében kezdeményezték.
A rendszer a várakozásuknak megfelelően teljesített, ezért javasolták annak folytatását.
A Tej Terméktanács ezt a rendszert a tisztességes és etikus kereskedelmet, tejtermelést és tejfeldolgozást folytató vállalkozások védelme, a hatóságok ellenőrzési munkájának segítése és az ágazati stratégiai döntéseket támogató adatbázis fenntartása érdekében kívánja működtetni a jövőben is.
Az adatokat havonta frissítik, azok 14-16 tejtermékről adnak tájékoztatást, mint a fogyasztói tej, tejszín, tejpor, vaj, sajt és túró, valamint savanyított tejtermékek. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Megújította együttműködési megállapodását a Tetra Pak Hungária Zrt. és a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács.
Ismételten megújította együttműködési megállapodását a Tetra Pak Hungária Zrt. és…
Tovább olvasom >Innovációk napja idén már negyedszer
Ismét megrendezésre került a Trade magazin által 2021-ben életre hívott…
Tovább olvasom >Válságban a magyar tejipar: drámai veszteségek és növekvő költségek
2023-ban a magyar tejipar jelentős kihívásokkal nézett szembe, és ez…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >