2022-es rekordárbevétel, beruházások, online fejlesztések a Praktikernél
A beruházások és fejlesztések mellett az építőipart közvetetten érintő állami támogatásoknak köszönhetően a kihívásokkal teli tavalyi évben is tovább növekedett a magyar Praktiker. A meghatározó piaci pozíciójú, idén 25 éves barkácsáruházlánc 13 százalékkal 95,5 milliárd forintra növelte árbevételét 2022-ben, miközben adózott nyeresége közel 11 százalékkal, 6,7 milliárd forintra bővült. Az idei évben folytatódó kihívások és a várható reálkeresetcsökkenés miatt továbbra is kiemelt cél a működési hatékonyság növelése, valamint az online szolgáltatások fejlesztése.

Forrás: Praktiker
Tovább növelte árbevételét a magyar Praktiker 2022-ben, így ismét rekordévet zárt a vállalat. A kiváló eredmény egyrészt a folyamatos beruházásoknak, fejlesztéseknek, az online értékesítés növekedésének, másrészt annak köszönhető, hogy tavaly több tényező, így az Otthonfelújítási támogatás, az SZJA-visszatérítés, valamint az elmúlt évben még tapasztalható építőipari konjunktúra is a vásárlóerő növekedését fűtötte. A 20 barkácsáruházzal működő vállalat sikeresen reagált az év közben jelentkező kihívásokra, így az orosz-ukrán háború miatt kialakult ellátási problémákra, valamint az emelkedő energia- és alapanyagárakra. Mindezeknek köszönhetően a Praktiker árbevétele 2022-ben az előző évi 84,1 milliárdról 13,4 százalékkal 95,5 milliárdra, adózott nyeresége pedig 10,9 százalékkal 6,7 milliárd forintra növekedett. A 2022-es növekvő árbevételhez a szaniter, a kert, a hidegburkolás, az építőanyagok, valamint a világítás kategóriák járultak hozzá legnagyobb mértékben, így ezek tekinthetőek a legnépszerűbb termékcsoportoknak. A legnagyobb növekedést a fűtéshez kapcsolódó árucsoport mutatta összefüggésben azzal, hogy a tavalyi év második felében az energia témaköre és így az alternatív fűtési megoldások is előtérbe kerültek.
Az idén 25 éves magyar Praktiker eredményességéhez hozzájárult, hogy 2022-ben több területen is sikerült növelni a működési hatékonyságot, így a vásárlókat gyorsabban, rugalmasabban tudja kiszolgálni a vállalat. A barkácspiaci e-kereskedelem töretlen bővülését mutatja, hogy a megelőző évekhez hasonlóan 2022-ben is két számjegyű volt az online forgalom erősödése. Ehhez kapcsolódóan a Praktiker online értékesítésének logisztikai hátterét 2022 februárjától üzemelő webraktár biztosítja. Rövidült a feldolgozási idő: az online vásárlások nyitvatartási időben számolva a megrendeléstől számított 4 órán belül átvehetőek, ha a termék készleten van. Szintén tavaly került minden egységbe önkiszolgáló kassza, így a vásárlók gyorsabb és hatékonyabb kiszolgálását ma már mind a 20 áruházban segítik ezek a pénztárak. Ökológiai lábnyomát csökkentve a Praktiker az idei év elején megszüntette korábbi nyomtatott katalógusát, amelyet sikeresen váltott fel a kéthetente frissülő online ajánlatok oldal.
A kilátásokkal kapcsolatban Pártos Zsolt, a Praktiker ügyvezető igazgatója elmondta, hogy 2023-ra óvatos tervezéssel készülnek, mert az előrejelzések alapján a reálkeresetek csökkenésére, így a vásárlói költések átmeneti visszaesésére számítanak. A várhatóan csökkenő forgalom, a szomszédunkban zajló háború miatt folytatódó logisztikai problémák, valamint a magas energiaköltségek ellensúlyozására a Praktiker számára továbbra is kiemelt cél a működési hatékonyság további növelése, valamint a vásárlók minőségi online és offline kiszolgálásának fokozása. Ennek érdekében megújították a Magyarországon immár 25 éve jelenlévő márka image-ét, és átalakították, gyorsabbá, átláthatóbbá tették a webshopot. A Praktiker kiemelt célja, hogy továbbra is széles termékpalettát, gyors és minőségi szolgáltatásokat kínáljon a vásárlóknak. Pártos Zsolt hozzátette, hogy a Praktiker üzleti céljai megvalósítása mellett elkötelezett a közösségi értékek iránt. Ennek megfelelően a beszállítóinak 85 százaléka magyar vállalat, és törekszik arra, hogy termékkínálatában megtalálhatóak legyenek a környezetkímélő, innovatív termékek, valamint edukálja vásárlóit az energiatudatosság területén. Az áruházak tetejére telepítendő napelemekkel a zöld energia melletti elkötelezettségét is kifejezi a vállalat.
A mintegy 1450 főt foglalkoztató vállalat felelős munkaadóként törekszik arra, hogy kollégáinak megfelelő munkakörnyezetet és kiegyensúlyozott munka-magánélet egyensúlyt biztosítson. Ehhez kapcsolódóan kapta meg a Három Királyfi Három Királylány Mozgalom Családbarát Vállalata címet, valamint a magyar gazdaságot, társadalmat, és a fenntartható jövőt támogató vállalatokat díjazó, a Joint Venture Szövetség által életre hívott „Companies for the Future Award” 3. helyét is elnyerte 2023-ban. A Praktiker különös figyelmet fordít a megváltozott munkaképességű dolgozók foglalkoztatására, és a középfokú kereskedelmi szakképzésben betöltött szerepét a szakképzés minden szereplője elismeri. Ezt bizonyítja a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara kategóriákon átívelő „Szakképzési Különdíja” is, amelyet a Praktiker 2023-ban nyert el.
Kapcsolódó cikkeink
Három év alatt 54 milliárd dollárt fektet be az Amazon Nagy-Britanniában
Komoly beruházásról tett bejelentést az Amazon Nagy-Britanniában: a világ legnagyobb…
Tovább olvasom >Két korsóval a túlélésért – így zárták a 2024-es évet a hazai kisüzemi sörfőzdék
A hazai kisüzemi sörpiac szereplői 2024-ben többnyire növekvő árbevételről számolhattak…
Tovább olvasom >Csökkenő árbevétel mellett is javuló eredmények: nehéz év után stabilizálódik az Alföldi Tej Kft.
Lélegzethez jutott az Alföldi Tej Kft. 2024-ben: bár a vállalat…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >