2022-ben 150-szer kaptak ügyészi figyelmeztetést a webáruházak
A perelhárító felhívásokat 95 százalékot meghaladó hányada webáruházat működtető vállalkozással szemben nyújtották be, illetve 80 esetben közvetlenül a fogyasztóvédelmi hatóságok eljárását kezdeményezték – tudta meg a Napi.hu a Legfőbb Ügyészség kommunikációs vezetőjétől.
Az ügyészség hagyományosan kiemelt figyelmet fordít a fogyasztói jogok érvényesülésére. Ehhez megfelelő eszközrendszer áll rendelkezésére, amely lehetőséget biztosít arra, hogy a fogyasztó és a vállalkozás közötti jogviszony jellegére, tartósságára, illetve a fogyasztónak nyújtott szolgáltatás természetére, a fogyasztóval szerződést kötő vállalkozás körülményeiben rejlő sajátosságokra is tekintettel a fogyasztóvédelmi szempontból leghatékonyabb módon lépjen fel – közölte a Napi.hu-val Fazekas Géza, a Legfőbb Ügyészség kommunikációs vezetője.
Az ügyész több más vállalkozás általános szerződési feltételeinek monitorozása, kérelmek kivizsgálása mellett vizsgálatot folytat a webáruházak működésével kapcsolatban is.
Az elmúlt években egyre inkább elterjedt az internetes vásárlás, amelyek lebonyolítása során a webáruházak általános szerződési feltételeket alkalmaznak. Az ügyészség rendszeresen vizsgálja a webáruházak által kötelezően közzétett szerződési feltételeket, melyek eredményeként több szabálytalanságot, tisztességtelen vagy éppen jogszabályba ütköző feltételt tár fel.
Ezzel kapcsolatos egyik jogkörében közérdekű pert indíthat az általános szerződési feltételek tisztességtelenségének megállapítására, illetve fogyasztóvédelmi keresetet terjeszthet elő a fogyasztók széles körét érintő, vagy jelentős hátrányt okozó jogszabálysértő tevékenység észlelése esetén. A bíróság döntése minden fogyasztóra kiterjed, megkönnyítve számukra az esetleges további igényérvényesítés lehetőségét.
Kapcsolódó cikkeink
Ezek lesznek 2024 karácsonyának slágerajándékai az eMAG-on
Az év végi hajrában egyértelművé vált, hogy mely termékek a…
Tovább olvasom >Új AI alapú tervezőeszközzel segíti az amerikai kereskedőket az Alibaba
Az Alibaba International bevezette a kis- és középvállalkozások igényeire szabva…
Tovább olvasom >Spanyolországban is elindult a TikTok Shop
Piaci szakértők és kereskedők szerint december 9-én elindult a TikTok…
Tovább olvasom >További cikkeink
Olaszországban drágább lett a kávé
Drágult az olaszok által kedvelt csésze eszpresszó kávé, miután a…
Tovább olvasom >39 újabb franciaországi üzletet ad át független üzemeltetőknek a Carrefour
A működési költségek csökkentése céljából a Carrefour újabb 39 franciaországi…
Tovább olvasom >Eurobarométer: a termelők többsége szerint megfelelő a jövedelmük stabilizálását elősegítő uniós pénzügyi támogatás szintje
Az Európai Bizottság megrendelésére készült, csütörtökön közzétett Eurobarométer-felmérés szerint az…
Tovább olvasom >