2021 a sportmarketing éve
A pandémiába belefáradt fogyasztók 2021-től a menekülést várják, erre pedig az egyik módszer a sport. Ha még élőben nem is, de a képernyőkön követve a meccseket, versenyeket, önfeledt szurkolással néhány órára fellélegezhetnek. Januárban a kézilabda, februárban az amerikai futball rangadója hozta lázba a rajongókat. 2021-ben kiemelten fontosak a sportesemények a nézőknek és a márkáknak is, sőt a hírességeknek is.
A Lidl szponzorálta kézilabda világbajnokságon 32 ország csapata mérkőzött meg, a sportág képviselői 4 kontinensről érkeztek. Az amerikai futball is egyre népszerűbb világszerte, így a február 7-i Super Bowl nézők millióit vonzza.
Post-COVID úttörő a kézilabda
2021 január 13-31. között rendezték meg Egyiptomban a 27. IHF Kézilabda Világbajnokságot. 32 országból érkeztek csapatok, óriási hangulat, minőségi kézilabda és a vírus kezelésének nagy játéka zajlott. Az Olimpiai Bizottság is küldött megfigyelőt, hogy a nyári játékokra gyűjtse a tapasztalatokat.
A Lidl immár 5. éve működik együtt a szervezettel és ez a harmadik IHF világbajnokság, amit szponzorál. Változtak a körülmények a 2017-es francia és a 2019-es német-dán rendezés óta. Ott a show, a közvetítések és a szurkolók voltak a középpontban. Idén zárt kapus mérkőzések folytak. A Lidl szponzori megjelenése a csarnokokban, a pályákon kihelyezett padlómatricákon, média felületeken és jónéhány csapat mezén is látható volt.
Magyar csúcs
Hazánkban a mérkőzéseket az M4 Sport csatornán, az m4sport.hu és mediaklikk.hu oldalakon is követhették az érdeklődők. Sikerült új csúcsot is felállítani, mert a Franciaország–Magyarország kézilabda-világbajnoki mérkőzés a legnézettebb kézilabda közvetítés volt Magyarországon az M4 Sport indulása óta. A találkozót 438 ezer néző követte (élőben, vendégnézőként vagy időeltolásos nézéssel) az M4 Sporton és 28 ezren online az m4sport.hu és mediaklikk.hu oldalakon. A tévénézők 10,4%-a választotta ezt a közvetítést és 817 ezren kapcsolódtak be a mérkőzésbe legalább egy percre. A magyar csapat Dánia, Svédország, Spanyolország és Franciaország mögött a rangos 5. helyen végzett.
Távolmaradók?
A Super Bowl a fő amerikaifutball-bajnokság, az NFL döntője. Az USA-ban szinte nemzeti ünnepnek számít az esemény, milliók követik. Idén, az 55. Super Bowlt a floridai Tampában rendezik meg február 7-én vasárnap.
A megelőző hetek már hangos média zajban teltek, rávezető és rejtélyes reklámok, közlemények borzolták a kedélyeket. Hagyományos hirdetők, mint a Hyundai, Pepsi, Coca-Cola, Audi, Budweiser jelentették be, hogy lemondanak az eseményen való hirdetésről, ugyanakkor közösségi média megjelenéseikkel tágabb értelemben mégis a Super Bowlhoz kapcsolódtak. Ugyanakkor többen a vállalat más márkáit hirdették a nagy döntőn vagy más aktivitást szponzorálva jelentek meg a több mint 100 millió fogyasztót érdeklő rangadón.
A Budweiser Bigger Picture videóban tette közzé döntése hátterét, hogy a COVID-19 elleni oltás népszerűsítésére fordítja a felszabaduló forrásait. A videó a közösségi médiában nagyon jó fogadtatásra talált, a Budweiser Super Bowl reklámjaként emlegetik és rekord elérést produkált. A márka tulajdonosa, az AB InBev másik 4 márkáját viszont hirdeti a Super Bowlon.
Résztvevők
A PepsiCo’s Frito-Lay a Doritos termékcsaládot és a Cheetos Crunch Pop Mix ropogós és pattogatott kukorica keveréket tartalmazó snackket hirdeti a színész Ashton Kutcher szerepeltetésével. A PepsiCo a Mtn Dew szénsavas üdítő hirdetéssel is megjelenik a Super Bowlon és a Pepsi márka idén a The Weeknd énekest felvonultató félidei műsor névadó szponzora is. A kampányelemek instore promóciókban, displayeken is megjelennek és a digitális aktiválásban is jelentős szerepet kapnak
A távolmaradók viszont helyet adnak a pandémiában megerősödött kisebb cégeknek, szolgáltatónak, akik korábban nem tudták volna az 5,5 millió dollárt egy szpotért kifizetni, most viszont örömmel megjelennek reklámjukkal. Ilyen a Fiverr online piactér, az Indeed online állásközvetítő oldal, a szabadtéri szabadidőruha márka Bass Pro Shops és a Cabela’s.
A résztvevő nagy márkák, köztük a Cadillac, Jeep, General Motors, Toyota, a Skechers, a T-mobile, az Amazon, a Procter&Gamble, a Huggies, az M&M’s humorral, történetmeséléssel és hírességekkel ragadják meg a nézők figyelmét.
Sztárparádé
Sok ismert személyiség feltűnik ezekben a speciális reklámokban. Eddie Murphy az Amazon Studios Amerikába jöttem 2. filmet hirdeti. Az Amazon új Alexa hangvezérelt asszisztens készüléket Michael B. Jordan kelti életre.
Az Uber Eat ételkiszállító a Wayne világa filmet idézi fel az eredeti Wayne és Garth szerepeltetésével.
Egy kerti eszközöket népszerűsítő reklám pedig igazi sztárpartit kerekít, többek között a Grease (Pomádé) főszereplőjével. Igaz már haj nélkül és szakálasan, de John Travolta még mindig tudja a legendás táncot, amit most Ella lányával idéznek fel.
Kapcsolódó cikkeink
Mesterséges intelligencia által generált reklámokkal újít a SPAR Szlovéniában
A SPAR Szlovénia mesterséges intelligencia (AI) technológiát alkalmaz digitális csatornáin…
Tovább olvasom >Az amerikai kiskereskedelmi forgalom a vártnál jelentősebben bővült júliusban
Az Egyesült Államokban az elemzők által vártnál jelentősebben bővült a…
Tovább olvasom >Júliusban lassult az infláció az Egyesült Államokban
Júliusban a várakozásoknak megfelelően lassult az infláció és a maginfláció…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >