2020 legjobb reklámjai az USA-ban
Az Ace Metrix közel 9000 reklám elemzése után választotta ki a tavalyi év legkiemelkedőbb, legkreatívabb spotjait. A T-Mobile, a Snickers és a Capital One a győztesek.
Nem volt könnyű dolga a reklámiparnak 2020-ban. A világjárvány, a recesszió, a társadalmi nyugtalanság és a rasszizmus fellángolása nem csak az USA-ban jelentett kihívást a márkáknak, hogy a reklámhoz való viszonyukat definiálják, megtalálják a megfelelő üzeneteket és a fogyasztók megszólításának módját. Az Ace Metrix – széles fogyasztói panelen reklámhatékonyság mérésével foglalkozó cég – tanulmánya szerint a fogyasztók pozitívan reagáltak olyan reklámokra, amelyek inspirálóak, humorosak voltak, vagy segítettek felidézni a pandémiát megelőző korszak megnyugtató emlékeit. Ezek a trendek 2021-re is meghatározóak, valószínűleg idén is nagyban befolyásolják a márkaüzeneteket.
A legösztönzőbb reklám
A pozitív kulturális percepciót mérve az „empower” pontszám azt jelzi, hogy egy hirdetés célorientált üzenete mikor inspirálja, ösztönzi vagy motiválja a nézőket. Általában ez a típusú reklám az összes hirdetésnek csak 12,5%-a, de az arány 2020-ban az egekbe szökött. A nézők a tavalyi hirdetések 24%-át ilyen bátorítónak találták.
A cél, a társadalmi mozgósítás a világjárványban adta magát a márkák számára is. A COVID-19 egyetemes hatása azt jelentette, hogy a nézők többsége csatlakozhatott ezekhez az erőfeszítésekhez. Ez az elmúlt év sok ember számára nehéz volt, és a legjobb márkák arra késztették őket, hogy a tettek mezejére lépjenek és cselekedjenek. A támogató üzenetek és a különböző szervezetekkel való együttműködések, függetlenül attól, hogy ezek a kezdeményezések a COVID-hoz kapcsolódtak-e vagy sem, megérintették a fogyasztókat.
Ebben a kategóriában a legeredményesebb hirdetés egyáltalán nem kapcsolódott a COVID-hoz. A T-Mobile „MLB Little League Grant” (Gyermek Baseball Bajnokság támogatása) jótékony kezdeményezését hangsúlyozta, akár egymillió dollárt felajánlva a Little Leaguer támogatására az USA-ban.
A leghumorosabb hirdetés
Bár a világjárvány nem sok nevetésre adott okot, a fogyasztók értékelték a humor megjelenését a hirdetésekben. A rangsort az Ace Metrix Funny metrikája határozta meg, amely számszerűsíti a hirdetések humorosságát a nézők megjegyzései alapján.
A világjárvány bekövetkeztével a márkák elhatárolódtak a humoros alkotómunkától, mindaddig amíg a Snickers át nem törte ezt a falat és előrukkolt egy humoros reklámmal. A „First visitors” (Első vendégek) a virtuális találkozók utáni első otthoni vendégséget mutatja be. A fogyasztók nagyon jól fogadták ezt a hangnemet, így az év végére több vicces hirdetés is képernyőkre került.
2019-ben az összes reklám 25%-a volt ebbe a kategóriába és végül 2020-ban is elérte a 20%-ot.
Legátütőbb reklám
A legnépszerűbb áttöréses hirdetések azok, amelyek a figyelemfelkeltés és a tetszés összetevőkben kapták a legmagasabb pontszámot, összehasonlítva a kategóriájuk átlagos eredményeivel.
A Capital One “Instant Search” (Azonnali keresés) – 2020 legnépszerűbb amerikai hirdetése – tökéletes példa erre, hiszen jelentősen felülmúlta a banki kategória pontszám átlagát.
2021-ben érdekes lesz látni, hogy a márkák hogyan viszonyulnak egy olyan világhoz, amely még mindig járvány üzemmódban van, ugyanakkor belefáradt a pandémiába. Az Ace Metrix könnyedebb hangnemre, a hiányzó, nosztalgikus dolgok előtérbe helyezésére, és továbbra is motiváló és inspiráló tartalmakra számít a márkáktól, célorientált, reményt keltő, világjárvány utáni üzenetekkel.
Kapcsolódó cikkeink
Aranykorát élik a magyar-amerikai agrárdiplomáciai kapcsolatok
A magyar-amerikai kétoldalú kapcsolatok egyre csak erősödnek, legyen szó politikáról,…
Tovább olvasom >A jövőnek kell dolgozni úgy, hogy ne vegyük el a fókuszt a jelenről
Kreatív szakemberből lett parfümőr, de Hídvégi Tom szerint mindkét szakma…
Tovább olvasom >Komoly tárgyalások zajlanak a vámháború lezárásáról
Csak őszinte szándékkal lehet tárgyalni – így reagált a kínai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Havi ügy, közös felelősség: tescós vásárlással segíthetünk azoknak, akiknek nem telik menstruációs termékekre
Május 28-án, a menstruációs higiénia világnapján a Tesco arra hívta…
Tovább olvasom >Újrahasználható termékdisplay használatával csökkenti a hulladékot Európa-szerte a dm
A dm drogérialánc több mint 2100 németországi üzletében, valamint más…
Tovább olvasom >Talajmegújító kísérleti mezőgazdasági programot indít a FrieslandCampina, a Lidl és a ReGeNL
A FrieslandCampina, a Lidl és a holland ReGeNL közösen indítanak…
Tovább olvasom >