2018 a METRO saját márkák éve lesz
A METRO Kereskedelmi Kft. évek óta dolgozik azon, hogy jól működő, kölcsönös bizalmon alapuló partneri kapcsolatokat építsen ki a HoReCa-szektor képviselőivel, hiszen ennek köszönhetően tudja termékeit minél inkább a vásárlói igényekhez igazítani. Ez az év a METRO saját márkák éve lesz, hiszen két új márkával, a METRO Chef és METRO Professional termékcsaládokkal bővítette választékát a nagykereskedelmi vállalat.
A termékportfólió átalakításának folyamata hosszú, a fejlesztések még korántsem értek véget. A METRO jelenleg az egyetlen olyan HoReCa-nagykereskedelem Magyarországon, amely egy kategóriákon átívelő, széles és folyamatosan bővülő saját márkás termékválasztékkal rendelkezik, erről beszélgettünk a vállalat beszerzési igazgatójával, Stephane Maurinnal.
– A METRO évtizedek óta a HoReCa- szektor egyik legnagyobb partnere. Hogyan tudnak lépést tartani a viszonylag gyorsan változó élelmiszeripari irányzatokkal és igényekkel?
– Vállalatunk kiemelt célja partnereink teljeskörű támogatása, úgy gondolom, ez a hozzáállás az, ami előrevisz minket. A tudatosság és a professzionalizmus olyan értékek, amelyeket a METRO nemzetközi szinten szeretne képviselni a gasztronómia világában. Fontos, hogy ne csak lépést tartsunk a folyamatosan változó trendekkel, de akár mi magunk alakítsuk azokat. Ehhez hozzátartoznak a minőségi alapanyagok, és a széles körű választék, de épp olyan fontos az is, hogy minden más területen számíthassanak ránk vásárlóink. Legyen szó akár egy élelmiszer-biztonsági (HACCP) felülvizsgálatról, vagy éppen egy digitális tanácsadásról. A cél az, hogy ügyfeleink mindenben támaszkodhassanak ránk, hiszen tudjuk jól, hogy az ő sikereik garantálják a miénket is.
– Említette, hogy Önök nemcsak követik, de diktálják is a trendeket. A 2018-as évben hogyan látják, milyen irányzatokhoz kell majd igazodniuk, és mi az, ami felé terelni szeretnék a partnereiket?
– Számtalan irányvonal van, ami meghatározó a gasztronómiai életben. Európa-szerte például egyre népszerűbb a hagyományos ázsiai konyha, ez akár hatással lehet a különleges fűszerek iránti érdeklődésre. Egy ideje közkedvelt az a felfogás, hogy a megszokott alapanyagokat alternatív, egészségesebb hozzávalókkal helyettesítsük. Egyre többen törekednek a professzionalitásra, mi pedig ehhez szeretnénk egy biztos alapot kínálni saját márkás választékunk felfrissítésével is. 2018 a METRO saját márkák éve lesz, ez nem kérdés számunkra. Az elmúlt időszakban komoly munkát fektettünk abba, hogy termékeinket a professzionális gasztronómiai igényekhez igazítsuk. Ez egyfelől követése a trendeknek, másfelől viszont edukatív jellegű is, hiszen mi magunk is azt szeretnénk, ha partnereink a legjobb termékek közül válogatnának.
– Mely saját márkák lesznek idén jelen a polcokon?
– Rengeteg időt és energiát fordítottunk arra, hogy a legjobb alternatívákat nyújthassuk. Erős piaci pozíciónkat a minőség állandó biztosításának köszönhetjük. A METRO Chef magasra pozicionált élelmiszer-választéka bármilyen színvonalas étel elkészítéséhez alkalmazható, a METRO Professional termékcsalád pedig konyhai és tálaláshoz szükséges eszközöket, berendezéseket, valamint tisztítószereket kínál. Továbbra is elérhetőek lesznek az ARO termékek is, ezek azonban egy egészen új arculatot kapnak, ami még inkább szemlélteti, hogy az árucikkek továbbra is a lehető legjobb áron kínálják az elvárt minőséget. Jelenleg ez a három saját márkánk kiemelt az áruházakban, ezzel párhuzamosan viszont eltűnik a kínálatunkból a régebbi HoReCa Select és a H-Line márkacsoportunk. Természetesen emellett vásárlóink továbbra is találkozhatnak majd a Rioba, a Tarrington House vagy a Sigma árucikkeivel is.
– Miért érezték úgy, hogy az új márkák megjelenésével a korábbi, bevált termékeket ki kell vonni a portfólióból?
– Egy olyan brand esetében, mint a METRO, nem engedhetjük meg magunknak, hogy ne legyünk tekintettel a változó vásárlói igényekre. A kivezetésre kerülő márkáink valamikor szintén eszerint lettek kialakítva, azonban alkalmazkodnunk kell a friss visszajelzésekhez. Azt szeretnénk, ha partnereink magabiztos döntéseket hozhatnának, és ehhez vérfrissítésre és még tökéletesebb megoldásokra volt szükség. Következetesség és összehangoltság, ez volt a két legfontosabb tényező az új márkák megalkotása során, a megbízhatóság és ár-érték arány pedig olyan alapvető szempontok, amelyeket hosszú távon nem hagyhatunk figyelmen kívül. Célunk, hogy a METRO egy olyan márka legyen a köztudatban, amely nem csupán egyet jelent a minőséggel, de amelyet hozzáértésének köszönhetően a szakma legnagyobbjai is jó szívvel választanak és ajánlanak. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Az Országos Kereskedelmi Szövetség élelmiszerkiskereskedői karácsonykor is a rászorulók mellett állnak
A Szövetség 7 élelmiszerkereskedő tagja (Aldi, Auchan, Lidl, Penny, SPAR,…
Tovább olvasom >Piacismeret, kapcsolatépítés, marketing
Nem feltétlenül egyforma tapasztalatokkal a hátuk mögött, de egyformán meghatározó…
Tovább olvasom >Felveszik a kesztyűt a fagyasztott márkák
Bár alaposan lehagyták a kereskedelmi márkák a gyártóiakat a fagyasztott…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új irány a haszonjárműveknél: a Transporter és az ID. Buzz formabontó újdonságai
A Volkswagen Transporter hetedik generációja újraértelmezi a klasszikus haszonjármű fogalmát,…
Tovább olvasom >Rekordösszegű adomány a P&G paralimpikonokat támogató kampányában
Több mint húszmillió forint gyűlt össze A Mindennapok Bajnokai elnevezésű…
Tovább olvasom >EuroCIS 2025: „Lighting the Way to Smarter Stores!”
A visszaszámlálás elkezdődött! – Hamarosan megnyitja kapuit a kiskereskedelmi technológiák 2025-ös…
Tovább olvasom >