2017-ben még csökken, 2018-ban újból növekedésnek indul a távközlési hálózati piac
A Nokia finn távközlési vállalat előrejelzése szerint jövőre a hálózati piac zsugorodásának következtében mintegy 2 százalékkal csökken árbevétele, majd 2018-ban újra mérsékelt növekedés kezdődik a piacon.
A Nokia kedden egy barcelonai befektetői konferencián tette közzé várakozásait, amely szerint a távközlési berendezések piaca jövőre csökken Európában, Kínában, Latin-Amerikában, míg Észak-Amerikában, a Közel-Keleten és Ázsiában stagnálást vár a cég.
A távközlési vállalatok számára nem kedvező a piaci környezet, miután tavaly már tetőzött a mobil 4G technológiához szükséges eszközök iránti kereslet, és a következő, 5G technológia berendezéseinek piacra lépésére még éveket kell várni.
A finn vállalat várakozása szerint az árbevétel-csökkenés ellenére működési árrése jövőre 8-10 százalékra nőhet az idei mintegy 7-9 százalékról.
A Nokia értékelése szerint még így is jobban teljesít, mint régi riválisa, a világ legnagyobb távközlési berendezés gyártója, a svéd Ericsson. A stockholmi cég vezérigazgatója a nyáron lemondott a romló eredmények miatt, valamint tovább romlott eredménye a harmadik negyedévben, árbevétele 14 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához képest. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Agrometeorológia: a napraforgónak és kukoricának jól jött az eső, az aratásra váró búzának és repcének nem
A napraforgónak és kukoricának jól jött az elmúlt egy hét…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Agrometeorológia: visszatérnek az éjszakai talajmenti fagyok
Marad az április első felének megfelelő hőmérséklet és éjszakánként talajmenti,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >