2017-ben még csökken, 2018-ban újból növekedésnek indul a távközlési hálózati piac
A Nokia finn távközlési vállalat előrejelzése szerint jövőre a hálózati piac zsugorodásának következtében mintegy 2 százalékkal csökken árbevétele, majd 2018-ban újra mérsékelt növekedés kezdődik a piacon.
A Nokia kedden egy barcelonai befektetői konferencián tette közzé várakozásait, amely szerint a távközlési berendezések piaca jövőre csökken Európában, Kínában, Latin-Amerikában, míg Észak-Amerikában, a Közel-Keleten és Ázsiában stagnálást vár a cég.
A távközlési vállalatok számára nem kedvező a piaci környezet, miután tavaly már tetőzött a mobil 4G technológiához szükséges eszközök iránti kereslet, és a következő, 5G technológia berendezéseinek piacra lépésére még éveket kell várni.
A finn vállalat várakozása szerint az árbevétel-csökkenés ellenére működési árrése jövőre 8-10 százalékra nőhet az idei mintegy 7-9 százalékról.
A Nokia értékelése szerint még így is jobban teljesít, mint régi riválisa, a világ legnagyobb távközlési berendezés gyártója, a svéd Ericsson. A stockholmi cég vezérigazgatója a nyáron lemondott a romló eredmények miatt, valamint tovább romlott eredménye a harmadik negyedévben, árbevétele 14 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához képest. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Agrometeorológia: visszatérnek az éjszakai talajmenti fagyok
Marad az április első felének megfelelő hőmérséklet és éjszakánként talajmenti,…
Tovább olvasom >A jövőben a levélnedvesség-tartamról is közöl információkat a HungaroMet Zrt.
A növényvédelmi munkák támogatása érdekében a jövőben levélnedvesség-tartammal kapcsolatos információkat…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Borsodi a magyar futballválogatott hivatalos söre
Együttműködési megállapodást kötött a Borsodi Sörgyár és a Magyar Labdarúgó…
Tovább olvasom >1,1 milliárd dolláros megállapodást kötött a Coca-Cola és a Microsoft
Az italgyártó már közel egy éve dolgozik a generatív mesterséges…
Tovább olvasom >Tízből hat Z-generációs vásárlónak a felhasználói élmény és a megbízható értékelések a legfontosabbak
Több mint 75% vásárláskor az értékelésekre és az ügyfélszolgálatra támaszkodik…
Tovább olvasom >