2015 a helyi termék éve
A helyben előállított, ellenőrzött termékek iránt egyre növekszik a magyar vásárlók érdeklődése, ezt a pozitív folyamatot kívánja erősíteni a Földművelésügyi Minisztérium (FM) azzal, hogy az idei évet a helyi termék évének nyilvánította – jelentette be az FM élelmiszerlánc-biztonságért felelős államtitkára pénteken Budapesten a Millenáris Parkban.
Zsigó Róbert a Magyar Ízek Húsvéti Vásárát beharangozó sajtótájékoztatón emlékeztetett: a kormány 2010 után olyan intézkedéseket, jogszabály-módosításokat hozott, amelyekkel könnyítette a kistermelői tevékenység végzését, a kistermelői piacok létrejöttét. E piacok száma már megduplázódott, 214 működik az országban – tette hozzá.
Az államtitkár felhívta a figyelmet: amellett, hogy a szaktárca szeretné növelni a fogyasztói tudatosságot, a tematikus év fontos programjának tartja azt is, hogy a kistermelők szakmai ismereteit bővítse. Ezért az FM a termelők számára létrehoz egy on-line tudásbázist, valamint szakmai fórumokat szervez az ország számos pontján. A fogyasztóknak, a termelőknek, a helyi piacok üzemeltetőinek szóló honlap is megkezdte működését (http://www.helyboljobb.hu/), valamint a kezdeményezés facebook profilján is folyamatosan frissülő információkhoz juthatnak az érdeklődők.
Spányik Péter, a Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Vezérigazgatóságának irodavezetője elmondta: kiemelt figyelmet kívánnak fordítani a magyar sertéshús népszerűsítésére bel- és külföldön egyaránt. Szeretnék ha a kampány segítségével nőne a magyar sertéshús ismertsége és keresettsége. A kampányra 30 millió forint áll rendelkezésre – mondta az irodavezető az MTI kérdésére, hozzátéve, hogy nemcsak belföldön, hanem Magyarország határain túl is szerveznek rendezvényeket a magyar sertéshús népszerűsítésére. Példaként hozta Szerbiát és Hong Kong-ot. A kampány arca: Erdei Zsolt (“Madár”) Európa- és világbajnok ökölvívó.
Pap Krisztián, a Magyar Ízek Alapítvány létrehozója, a Magyar Ízek Alapítvány Húsvéti Vásárának szervezői nevében elmondta: a Millenárison a hétvégén – péntektől vasárnapig – 120 termelő mintegy kétezer kézműves termékkel várja az érdeklődőket. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Jelentősen csökkentették a Co-op vásárlói karbonlábnyomukat
A Co-op vásárlói igen komolyan csökkentették karbonlábnyomukat azáltal, hogy 40%-kal…
Tovább olvasom >Helyi termék-projekt a Lidl Svájctól
A Lidl Svájc kiterjeszti helyi termékkínálatát a Tipico régiós program…
Tovább olvasom >Lidl Szerbia: új saját márka a helyi termékek népszerűsítésére
S ljubavlju, domaće, azaz Szeretettel, helyi termék néven új saját…
Tovább olvasom >További cikkeink
eNet: már 6,2 millióan használnak okostelefont Magyarországon
Magyarországon már 6,2 millióan használnak okostelefont és nagyjából 6 millióan…
Tovább olvasom >Harminc éves a Magyar Gabonaszövetség
Befejeződtek a tavaszi mezőgazdasági munkálatok, bizakodásra ad okot, hogy a…
Tovább olvasom >Romlott a fogyasztók hangulata az Egyesült Államokban májusban
Az Egyesült Államokban az előzetesen közölt adatoknál is jelentősebben romlott…
Tovább olvasom >