2009-től nem reklámoznak junk foodot a Nickelodeon figurák
Ugyanakkor a Nickelodeon továbbra is engedi más egészségtelen ételek, például az édességek reklámozását a csatornán.
Spongyabob, akárcsak a Viacom Nickelodeon hálózatának többi
rajzfilmhőse, nem hirdet többé hamburgert, sültkrumplit és egyéb gyorséttermi
ételeket – jelentette be a tévétársaság vezetősége. Az intézkedés 2009
januárjában lép érvénybe, ami azt jelenti, hogy azután minden új, a
karakterekre vonatkozó, élelmiszeripari céggel kötött reklám-megállapodást
ellenőriznek majd – dietétikai szempontból. Korábban például a Fecsegő Tipegők
karakterei hirdették a Burger Kinget, de ez 2009 januárja után aligha lesz
lehetséges. A Nickelodeon korlátozó bejelentését egyébként már több globális
kontrollintézkedés is megelőzte: a McDonald's és a Coca-Cola is korlátozta a
kisgyermekek felé irányuló hirdetéseit, és nemrég a Walt Disney pedig a
dohányzást tiltotta be újabb rajzfilmjeiben.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: áprilisban a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 5,0, az előző havit 2,0 százalékkal haladta meg
2025. áprilisban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >Csökkent a FAO élelmiszerár-indexe májusban
Csökkent az élelmiszertermékek világpiaci árának referenciaértéke májusban az előző hónaphoz…
Tovább olvasom >Az euróövezetben nőtt a kiskereskedelmi forgalom áprilisban
Havi és éves összehasonlításban egyaránt nőtt a kiskereskedelmi forgalom az…
Tovább olvasom >