2009-től nem reklámoznak junk foodot a Nickelodeon figurák
Ugyanakkor a Nickelodeon továbbra is engedi más egészségtelen ételek, például az édességek reklámozását a csatornán.
Spongyabob, akárcsak a Viacom Nickelodeon hálózatának többi
rajzfilmhőse, nem hirdet többé hamburgert, sültkrumplit és egyéb gyorséttermi
ételeket – jelentette be a tévétársaság vezetősége. Az intézkedés 2009
januárjában lép érvénybe, ami azt jelenti, hogy azután minden új, a
karakterekre vonatkozó, élelmiszeripari céggel kötött reklám-megállapodást
ellenőriznek majd – dietétikai szempontból. Korábban például a Fecsegő Tipegők
karakterei hirdették a Burger Kinget, de ez 2009 januárja után aligha lesz
lehetséges. A Nickelodeon korlátozó bejelentését egyébként már több globális
kontrollintézkedés is megelőzte: a McDonald's és a Coca-Cola is korlátozta a
kisgyermekek felé irányuló hirdetéseit, és nemrég a Walt Disney pedig a
dohányzást tiltotta be újabb rajzfilmjeiben.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Lassanként visszaépülhet a kiskereskedelmi forgalom és lakossági fogyasztás
A kiskereskedelmi forgalom alakulása és a lakossági fogyasztás visszaépülése az…
Tovább olvasom >Túl vagyunk 2 millió visszaváltott palackon, de még vannak gondok
Az év eleje óta Magyarországon vissza lehet váltani a fém,…
Tovább olvasom >NAK-FruitVeB: jó szezonra számítanak a csemegekukorica termelők
Idén jó szezonra számítanak a termelők, bőven jut a feldolgozóiparba…
Tovább olvasom >