2009-től nem reklámoznak junk foodot a Nickelodeon figurák
Ugyanakkor a Nickelodeon továbbra is engedi más egészségtelen ételek, például az édességek reklámozását a csatornán.
Spongyabob, akárcsak a Viacom Nickelodeon hálózatának többi
rajzfilmhőse, nem hirdet többé hamburgert, sültkrumplit és egyéb gyorséttermi
ételeket – jelentette be a tévétársaság vezetősége. Az intézkedés 2009
januárjában lép érvénybe, ami azt jelenti, hogy azután minden új, a
karakterekre vonatkozó, élelmiszeripari céggel kötött reklám-megállapodást
ellenőriznek majd – dietétikai szempontból. Korábban például a Fecsegő Tipegők
karakterei hirdették a Burger Kinget, de ez 2009 januárja után aligha lesz
lehetséges. A Nickelodeon korlátozó bejelentését egyébként már több globális
kontrollintézkedés is megelőzte: a McDonald's és a Coca-Cola is korlátozta a
kisgyermekek felé irányuló hirdetéseit, és nemrég a Walt Disney pedig a
dohányzást tiltotta be újabb rajzfilmjeiben.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Uniós adó jöhet az ultrafeldolgozott élelmiszerekre és az alkoholos üdítőkre – készül az EU első kardiovaszkuláris akcióterve
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >A Baltikum felé nyit a magyar élelmiszerexport
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Ipari alkoholgyártás: sokkal több mindenben jelen van, mint gondolnánk
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >

