2009-től nem reklámoznak junk foodot a Nickelodeon figurák
Ugyanakkor a Nickelodeon továbbra is engedi más egészségtelen ételek, például az édességek reklámozását a csatornán.
Spongyabob, akárcsak a Viacom Nickelodeon hálózatának többi
rajzfilmhőse, nem hirdet többé hamburgert, sültkrumplit és egyéb gyorséttermi
ételeket – jelentette be a tévétársaság vezetősége. Az intézkedés 2009
januárjában lép érvénybe, ami azt jelenti, hogy azután minden új, a
karakterekre vonatkozó, élelmiszeripari céggel kötött reklám-megállapodást
ellenőriznek majd – dietétikai szempontból. Korábban például a Fecsegő Tipegők
karakterei hirdették a Burger Kinget, de ez 2009 januárja után aligha lesz
lehetséges. A Nickelodeon korlátozó bejelentését egyébként már több globális
kontrollintézkedés is megelőzte: a McDonald's és a Coca-Cola is korlátozta a
kisgyermekek felé irányuló hirdetéseit, és nemrég a Walt Disney pedig a
dohányzást tiltotta be újabb rajzfilmjeiben.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Romló, de a nemzetgazdasági átlagnál jobb konjunktúra a turizmusban
2025. júniusban a turisztikai cégek 70%-a szolgáltatási árainak növekedéséről számolt…
Tovább olvasom >Áremelkedés, exportcsökkenés, új fogyasztói szokások – így alakult a baromfi- és tojáspiac 2025 első felében
Látványos változások jellemezték 2025 első félévét a hazai baromfi- és…
Tovább olvasom >A vegánok gyakrabban vásárolnak élelmiszert, mint a húsfogyasztók
A vegánok és vegetáriánusok lényegesen gyakrabban járnak élelmiszert vásárolni, mint…
Tovább olvasom >