2009-ben az olcsó sajtok húzták a piacot

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 04. 27. 08:00

Több sajtot vásároltunk tavaly, mint egy évvel korábban. Egyrészről egy alkalommal átlagosan többet, másrészről pedig gyakrabban vásároltunk a hazánkban népszerű termékkategóriából. A különböző sajttípusok közül főként a legnagyobb, a vágósajtok szegmense, illetve a füstölt sajtok volumene növekedett – derült ki a GfK Hungária ConsumerScan adataiból.2009-ben a magyar háztartások által megvásárolt teljes sajtmennyiség 12 százalékkal több volt, mint 2008-ban. A stabil – 90 százalék feletti – vásárlói hatókör mellett egy átlagos háztartás 2008-ban 15,3 kg sajtot vásárolt, míg 2009-ben 16,9 kilogrammot. Ez a növekedés nagyobbrészt az egy alkalommal megvett átlagos mennyiség növekedésének köszönhető, kisebb részben pedig a gyakoribb vásárlásoknak. 2009-ben egy átlagos háztartás egy alkalommal 440 gramm sajtot vásárolt, egy év alatt összesen 38 alkalommal.

A különböző sajttípusok közül főként a legnagyobb vágósajtok, illetve a füstölt sajtok
volumene növekedett, míg például a – fehérpenészes – lágysajtokból, illetve a sajtkrémekből kevesebbet vásároltak a háztartások, mint 2008-ban. Az ömlesztett sajt
szegmensének volumene 2008-hoz képest stabil volt, így piacrésze 2009-ben 17-ről 15 százalékra csökkent. Miközben a megvásárolt összmennyiség számottevően növekedett, addig értékben kissé csökkent a sajtpiac. Az Európaszerte tapasztalható tej- és tejtermékpiaci trendek hatására egy év alatt az átlagos kilónkénti ár több mint 10 százalékkal csökkent. Ez a sajtpiacon elsősorban a legolcsóbb, trappista jellegű termékek keresletének kedvezett. Ebből a sajttípusból egy átlagos vásárló háztartás 2008-ban 10,7 kilogrammot vásárolt, 2009-ben már 12,3 kilogrammot.

Kapcsolódó cikkeink