2000 esetben mentek az adóellenőrök az online pénztárgépek adatai alapján
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal fél év alatt kétezer esetben küldött ki ellenőrt az üzletekbe, miután gyanúsnak találták a boltok forgalmát az online pénztárgéprendszer adatai alapján, idéz az mfor.hu egy szakmai konferencián elhangzottakból.
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal Ellenőrzési Főosztályának osztályvezetője a konferencián elmondta, hogy az Európai Bizottság szeptemberi tanulmánya szerint a magyarországi becsült ÁFA adórés mértéke 2013 óta több mint 4 százalékponttal (22%-ról 18%-ra) csökkent. „Ez azt jelenti, hogy ha 100%-nak vesszük az összes befizetendő ÁFÁ-t, 2013-ban ennek csak 78 százaléka folyt be a magyar költségvetésbe, de a gazdaság kifehérítését szolgáló intézkedések, pl. az online pénztárgéprendszer bevezetése és működése nyomán az idén már 82 százalék, ami óriási javulást jelent” – mondta Mizsányi Attila.
A NAV az online adatok alapján gyanússá váló kereskedőknél ún. forgalomszámlálást végez, ilyenkor az ellenőrök hosszabb időn keresztül ott vannak az üzletben és figyelik a nyugtaadást. „Az adóhatóság 2016. első félévében mintegy kétezer forgalomszámlálást végzett, online pénztárgépekkel kapcsolatos ellenőrzéseken pedig mintegy 730 millió forint mulasztási bírságot szabott ki a trükköző vállalkozókra” – mondta a NAV osztályvezetője. (mfor.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Egyre többen használják az eÁFA-rendszert
Folyamatos növekedést mutat az eÁFA rendszer használata, amellyel „élesben” január…
Tovább olvasom >NAV: a nyári munkát vállaló diákokra ugyanolyan adószabályok vonatkoznak, mint más munkavállalókra
A nyári munkát vállaló diákok bejelentésére, adózására – a diákszövetkezeten…
Tovább olvasom >NAV: az unióban a jövedéki termékek nem kereskedelmi célú szállításához magánszemélynek nem szükséges engedély
Az Európai Unión belül a jövedéki termékek – például alkohol,…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >