2000 esetben mentek az adóellenőrök az online pénztárgépek adatai alapján
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal fél év alatt kétezer esetben küldött ki ellenőrt az üzletekbe, miután gyanúsnak találták a boltok forgalmát az online pénztárgéprendszer adatai alapján, idéz az mfor.hu egy szakmai konferencián elhangzottakból.
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal Ellenőrzési Főosztályának osztályvezetője a konferencián elmondta, hogy az Európai Bizottság szeptemberi tanulmánya szerint a magyarországi becsült ÁFA adórés mértéke 2013 óta több mint 4 százalékponttal (22%-ról 18%-ra) csökkent. „Ez azt jelenti, hogy ha 100%-nak vesszük az összes befizetendő ÁFÁ-t, 2013-ban ennek csak 78 százaléka folyt be a magyar költségvetésbe, de a gazdaság kifehérítését szolgáló intézkedések, pl. az online pénztárgéprendszer bevezetése és működése nyomán az idén már 82 százalék, ami óriási javulást jelent” – mondta Mizsányi Attila.
A NAV az online adatok alapján gyanússá váló kereskedőknél ún. forgalomszámlálást végez, ilyenkor az ellenőrök hosszabb időn keresztül ott vannak az üzletben és figyelik a nyugtaadást. „Az adóhatóság 2016. első félévében mintegy kétezer forgalomszámlálást végzett, online pénztárgépekkel kapcsolatos ellenőrzéseken pedig mintegy 730 millió forint mulasztási bírságot szabott ki a trükköző vállalkozókra” – mondta a NAV osztályvezetője. (mfor.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Több ezer doboz adózatlan cigarettát talált a NAV egy Borsod-Abaúj-Zemplén vármegyei házban
Több ezer doboz adózatlan cigarettát találtak a pénzügyőrök egy Borsod-Abaúj-Zemplén…
Tovább olvasom >Több száz gyümölcsültetési szaporítóanyagot semmisítettek meg az ellenőrök az ónodi piacon
Folytatódott a tavaszi szőlő- és gyümölcs-szaporítóanyagok árusításának ellenőrzése. A Nemzeti…
Tovább olvasom >Ez a bolttípus egyre népszerűbb Magyarországon
Az „amerikai boltok” rohamosan terjednek Magyarországon, ahol főként az Egyesült…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Borsodi a magyar futballválogatott hivatalos söre
Együttműködési megállapodást kötött a Borsodi Sörgyár és a Magyar Labdarúgó…
Tovább olvasom >1,1 milliárd dolláros megállapodást kötött a Coca-Cola és a Microsoft
Az italgyártó már közel egy éve dolgozik a generatív mesterséges…
Tovább olvasom >Tízből hat Z-generációs vásárlónak a felhasználói élmény és a megbízható értékelések a legfontosabbak
Több mint 75% vásárláskor az értékelésekre és az ügyfélszolgálatra támaszkodik…
Tovább olvasom >