200 nm és kisebb

Szerző: trademagazin Dátum: 2015. 08. 10. 08:45

Háztartási vegyi áruból és kozmetikumból valamivel 11 milliárd forint feletti forgalmat értek el a 200 négyzetméteres és kisebb boltok idén január–­április során. Lényegében ugyanannyit, mint a tavalyi hasonló időszakban.

Ezzel egy időben a teljes kiskereskedelmi forgalom, drogériával együtt, 6 százalékkal emelkedett a Nielsen által mért hetven vegyi kategóriából. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.

Pontosítja a képet, ha külön nézzük az 50 négyzetméteres és kisebb, valamint az 51–200 négyzetméteres szegmenst. Előbbinél a drugforgalom 11 százalékos csökkenését regisztráltuk, utóbbinál viszont 5 százalékos növekedését.

Piaci részesedésük stabilan 11 százalék mind múlt év január–április, mind idén január–április között az értékben mért drug­forgalomból.

Ebben a szegmensben 15 219 bolt működött tavaly január elején. Idén viszont kevesebb, összesen 13 593 egység. A csökkenés mértéke kerekítve 11 százalék.

Mivel március közepétől a vasárnapi zárva tartás alól felmentést kapott a 200 négyzetméteres és kisebb üzletek egy része, érdemes megnézni, hogyan változott a piaci pozíciójuk. Csökkent a piaci részesedésük, mégpedig az előző évi harmadik–negyedik hónapi 11 százalékról 10-re.

Ezen belül az 51–200 négyzetméteres szegmens mutatója változatlanul 8 százalék maradt. Viszont az 50 négyzetméteres és kisebbek részaránya a tavaly március–­áprilisi 3 után idén 2 százalék lett.

Kapcsolódó cikkeink