200 nm és kisebb
Szembetűnően különböznek a hagyományos kis, 200 négyzetméteres és kisebb boltok forgalmának trendjei. Ugyanis a Nielsen által mért 90 élelmiszer kategória értékben mért eladásából az 51-200 négyzetméteres csatorna részesedése 1 százalékponttal, 18 százalékra emelkedett 2014. december-2015. szeptember között. Viszont az 50 négyzetméteres és kisebb üzletek mutatója kisebb lett: 9-ről 8 százalékra csökkent.
Kulcsszerepet játszik a trendek alakulásában a tíz legnagyobb forgalmú termékcsoport. Ezek forgalma elviszi a kilencven kategória összes forgalmának több mint egyharmadát.
Az 51-200 négyzetméteres egységek átlag 18 százalékos piaci részesedésénél nagyobb a top tíz közül a következők mutatója, 1-4 százalékponttal: feldolgozott hús, sör, szénsavas üdítőital, gyümölcslé, tejföl továbbá hűtött szeletes édesség.
A top 10 közül 5 esetében regisztráltuk a piacirészesedés növekedését, 1 százalékponttal, egyik tízhónapos időszakról a másikra: feldolgozott hús, sajt, ásványvíz, gyümölcslé és gyümölcsjoghurt. Csökkenést egyik kategóriánál sem látunk.
Ettől eltérő képet mutatnak az 50 négyzetméteres és ennél kisebbek trendjei. Csak két kategória piaci részesedése emelkedett, szintén 1-1 százalékponttal: szénsavas üdítőital és ásványvíz.
Viszont kisebb lett négy kategória piaci részesedése, 1-1 százalékponttal: sajt, tejföl, gyümölcsjoghurt és hűtött szeletes édesség.
Kapcsolódó cikkeink
Indul a Costa Art & Craft pályázat!
Egy jó kávé csodákra képes – felfrissít, inspirál, energiát ad.…
Tovább olvasom >Jövőre is drága maradhat a spanyol olívaolaj
Akár júniusig rekord magas maradhat a spanyolországi olívaolaj ára, miután…
Tovább olvasom >Újabb lépés a fenntarthatóság felé: a magyar háztartások egyre kevesebb élelmiszert pazarolnak
Fejenként 24 kg élelmiszert pazarolunk el évente a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >