200 nm és kisebb
Háztartási vegyi áruból és kozmetikumból valamivel 11 milliárd forint feletti forgalmat értek el a 200 négyzetméteres és kisebb boltok idén január–április során. Lényegében ugyanannyit, mint a tavalyi hasonló időszakban.
Ezzel egy időben a teljes kiskereskedelmi forgalom, drogériával együtt, 6 százalékkal emelkedett a Nielsen által mért hetven vegyi kategóriából. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.
Pontosítja a képet, ha külön nézzük az 50 négyzetméteres és kisebb, valamint az 51–200 négyzetméteres szegmenst. Előbbinél a drugforgalom 11 százalékos csökkenését regisztráltuk, utóbbinál viszont 5 százalékos növekedését.
Piaci részesedésük stabilan 11 százalék mind múlt év január–április, mind idén január–április között az értékben mért drugforgalomból.
Ebben a szegmensben 15 219 bolt működött tavaly január elején. Idén viszont kevesebb, összesen 13 593 egység. A csökkenés mértéke kerekítve 11 százalék.
Mivel március közepétől a vasárnapi zárva tartás alól felmentést kapott a 200 négyzetméteres és kisebb üzletek egy része, érdemes megnézni, hogyan változott a piaci pozíciójuk. Csökkent a piaci részesedésük, mégpedig az előző évi harmadik–negyedik hónapi 11 százalékról 10-re.
Ezen belül az 51–200 négyzetméteres szegmens mutatója változatlanul 8 százalék maradt. Viszont az 50 négyzetméteres és kisebbek részaránya a tavaly március–áprilisi 3 után idén 2 százalék lett.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Mesterséges intelligenciával szűri ki az Amazon a hibás termékeket szállítás előtt
Az Amazon „Project P. I.” modellje (a P. I. a private investigator, azaz…
Tovább olvasom >Szkeptikusak a fogyasztók a vállalatok fenntarthatóságával kapcsolatban
2022 óta folyamatosan növekszik a vállalatok fenntarthatóság terén mutatott érettsége.…
Tovább olvasom >Masszívan lassult a belkereskedelem
Ma reggel kiskereskedelmi forgalmi adatokat tett közzé a Központi Statisztikai…
Tovább olvasom >