200 nm és kisebb
Háztartási vegyi áruból és kozmetikumból valamivel 11 milliárd forint feletti forgalmat értek el a 200 négyzetméteres és kisebb boltok idén január–április során. Lényegében ugyanannyit, mint a tavalyi hasonló időszakban.
Ezzel egy időben a teljes kiskereskedelmi forgalom, drogériával együtt, 6 százalékkal emelkedett a Nielsen által mért hetven vegyi kategóriából. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.
Pontosítja a képet, ha külön nézzük az 50 négyzetméteres és kisebb, valamint az 51–200 négyzetméteres szegmenst. Előbbinél a drugforgalom 11 százalékos csökkenését regisztráltuk, utóbbinál viszont 5 százalékos növekedését.
Piaci részesedésük stabilan 11 százalék mind múlt év január–április, mind idén január–április között az értékben mért drugforgalomból.
Ebben a szegmensben 15 219 bolt működött tavaly január elején. Idén viszont kevesebb, összesen 13 593 egység. A csökkenés mértéke kerekítve 11 százalék.
Mivel március közepétől a vasárnapi zárva tartás alól felmentést kapott a 200 négyzetméteres és kisebb üzletek egy része, érdemes megnézni, hogyan változott a piaci pozíciójuk. Csökkent a piaci részesedésük, mégpedig az előző évi harmadik–negyedik hónapi 11 százalékról 10-re.
Ezen belül az 51–200 négyzetméteres szegmens mutatója változatlanul 8 százalék maradt. Viszont az 50 négyzetméteres és kisebbek részaránya a tavaly március–áprilisi 3 után idén 2 százalék lett.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >