20 éves a magyar SPAR

Szerző: trademagazin Dátum: 2011. 04. 19. 14:34

A SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. idén ünnepli 20 éves születésnapját. A cégcsoport első SPAR üzletét 1991-ben nyitotta meg Tatán. Az eltelt két évtized alatt a SPAR az ország egyik meghatározó élelmiszer-kereskedelmi láncává fejlődött.

A magyarországi SPAR 2010. évi konszolidált forgalma 381,32 milliárd forintot tett ki. A vállalat a nehéz gazdasági helyzet kihívásai ellenére 2010-ben is megőrizte erős piaci pozícióját és versenyképességét úgy, hogy jelentős mértékű hálózatkorszerűsítést is végrehajtott. 2010-ben három új SPAR szupermarket nyílt, 57 korábbi Plus üzlet pedig teljesen átépült, valamint megújult a tatabányai INTERSPAR áruház is. Év végén így a SPAR üzlethálózata 399 egységből állt.

A SPAR sikerét a becsületesen dolgozó, szakmailag képzett munkatársak jelentik. A cégcsoport aktív dolgozói létszáma 2010 végén 13 390 főt tett ki, ezzel az ország egyik legnagyobb foglalkoztatója.


Fókuszban a hazai

Folytatva a több éve tartó gyakorlatot, a SPAR-csoport az elmúlt évben „A mi Magyarországunk, a mi SPAR-unk” kampány keretében sok nagyszerű magyar terméket népszerűsített, jelentősen megnövelve azok piaci forgalmát. A kampánnyal a vállalat célja az volt, hogy még jobban ráirányítsa a figyelmet a magyar ízlésvilágnak, hagyományoknak megfelelő, kiváló minőségű hazai termékekre.

A cégcsoport 2010-ben is szem előtt tartotta a vásárlók árérzékenységét. A hetente megújuló akciók, az árukínálat sokfélesége és a kedvelt SPAR márkatermékek e vásárlói igényt szolgálták. A SPAR saját márkás termékeinek kedveltsége kiváló minőségükben és rendkívül kedvező ár-érték arányukban rejlik. E termékek száma megközelíti a kétezret, és arányuk a teljes áruforgalomból már meghaladja a 20 százalékot.

Fizetés már mobiltelefonon is

Az elmúlt évben tovább nőtt a SuperShop program népszerűsége. Év végére a kártyatulajdonosok száma elérte a 2 milliót, az ilyen kártyával bonyolított vásárlások száma pedig több mint 75 millió volt.

A SPAR története során mindig az új megoldások keresésének éllovasa volt. 2010-ben is bevezetett egy különleges szolgáltatást, amely révén a vásárlók mobiltelefonjuk segítségével is fizethetnek a SPAR áruházak pénztárainál.

– A SPAR 2010-ben határozta el, hogy a rohamosan fejlődő online kommunikáció bázisán megjelenik az új típusú médiafelületeken, amelyeken keresztül – az interaktivitás segítségével – képessé válik a vásárlói igényekre való gyorsabb reagálásra. Így a különféle közösségi oldalakon, fórumokon – Facebook, Twitter, Iwiw, Youtube – megtörtént a közösségi élet beindítása – mondja Fehér István, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője.

20 éve a magyar gazdaságért

A SPAR 1000 magyarországi szállítóval, vállalkozóval áll üzleti kapcsolatban, megbízható piacot kínálva számukra. A hazai áruk elkötelezett kereskedőjeként évek óta előnyben részesíti a magyar szállítókat és termékeket. A vállalat fennállásának 20 éve alatt – nem számítva az akvizíciók értékét – több mint 150 milliárd forint értékű beruházást valósított meg az országban. A környezetvédelem, a támogatások, a karitatív célú együttműködés révén a társadalmi kötelezettségvállalás is a cégcsoport tevékenységének szerves részévé vált. Mindezzel a SPAR Magyarország Kft. értéket teremtő módon járul hozzá a magyar gazdaság fejlődéséhez.

A 20 éves évforduló alkalmat ad a számvetésre és a továbbvivő megújulásra is.

A vállalat ez évi üzleti tevékenységének fókuszában a „SPAR – JÓ DÖNTÉS! MÉG OLCSÓBB!” üzenet áll. Ezzel azt kívánja a vásárlók számára közvetíteni, hogy kereskedelmi munkájának valamennyi minőségi elemét megtartva, árait még kedvezőbbé téve, az eddiginél is jobban megéri a cégcsoport üzleteit választani. (x)

Kapcsolódó cikkeink