19%-kal nőttek az olasz Campari eladásai az első félévben
Az olasz Campari italgyártó csoport 19%-os növekedést könyvelhetett el az év első hat hónapjában, de arra figyelmeztetett, hogy az átmeneti kínálati korlátok hatással lehetnek a szállításokra a második félévben.
Az Aperol és Campari bitters gyártója közleménye szerint az úgynevezett organikus bevétel 1,26 milliárd euróra (1,28 milliárd dollárra) nőtt az év első hat hónapjában, ami némileg meghaladta az 1,22 milliárd eurós piaci előrejelzéseket. Campari szerint az emelkedést az európai éttermek és bárok eladásainak teljes fellendülése okozta a járvány után, valamint a jó időjárás és az árak.
Az Aperol – a csoport legkelendőbb termékének és a Spritz koktél fő összetevőjének – eladásai 37%-kal nőttek.
A január-júniusi időszakban a korrigált üzemi eredmény szerves alapon, az akvizíciók hatását nem számolva 28%-kal 310,9 millió euróra nőtt, az árrés 24,7%-ra nőtt az egy évvel korábbi 22,3%-ról. Bob Kunze-Concewitz vezérigazgató szerint azonban az input- és logisztikai költségek az év során növekedtek, de a második félévben továbbra is pozitív árfolyamhatást várnak, és tervezett áremelésekkel és működési hatékonyságnöveléssel kívánják az inflációs nyomást átvészelni.
Az aperitifek iránti kereslet olyan erősen nőtt jelenleg, hogy a vállalat meglévő palackozó partnereivel való kapcsolatait fejleszteni kívánja, a megnövekedett kereslet kielégítése érdekében – tette hozzá Kunze-Concewitz a Reutersnek nyilatkozva.
A részvények az eredmények után negatív tartományba csúsztak. Körülbelül 15:15 GMT-re a részvény 0,4%-ot esett, ami alulmúlta a milánói blue-chip index 1,5%-os emelkedését.
Kapcsolódó cikkeink
8 millió palack szeszesital és 225 visszaváltó automata várja a vásárlókat
8 millió palack, illetve doboz alkoholos itallal készült a Tesco…
Tovább olvasom >Szupermarket üzletágának eladásáról tárgyal a Seven & I
Magántőkealapokat és másokat is megkeresett a japán Seven & I…
Tovább olvasom >A rossz időjárás és az agávé szerződések árrésre gyakorolt hatására figyelmeztet a Campari
Az olasz Campari arra figyelmeztetett, hogy a bruttó árrés növelésére…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >