19%-kal nőttek az olasz Campari eladásai az első félévben
Az olasz Campari italgyártó csoport 19%-os növekedést könyvelhetett el az év első hat hónapjában, de arra figyelmeztetett, hogy az átmeneti kínálati korlátok hatással lehetnek a szállításokra a második félévben.
Az Aperol és Campari bitters gyártója közleménye szerint az úgynevezett organikus bevétel 1,26 milliárd euróra (1,28 milliárd dollárra) nőtt az év első hat hónapjában, ami némileg meghaladta az 1,22 milliárd eurós piaci előrejelzéseket. Campari szerint az emelkedést az európai éttermek és bárok eladásainak teljes fellendülése okozta a járvány után, valamint a jó időjárás és az árak.
Az Aperol – a csoport legkelendőbb termékének és a Spritz koktél fő összetevőjének – eladásai 37%-kal nőttek.
A január-júniusi időszakban a korrigált üzemi eredmény szerves alapon, az akvizíciók hatását nem számolva 28%-kal 310,9 millió euróra nőtt, az árrés 24,7%-ra nőtt az egy évvel korábbi 22,3%-ról. Bob Kunze-Concewitz vezérigazgató szerint azonban az input- és logisztikai költségek az év során növekedtek, de a második félévben továbbra is pozitív árfolyamhatást várnak, és tervezett áremelésekkel és működési hatékonyságnöveléssel kívánják az inflációs nyomást átvészelni.
Az aperitifek iránti kereslet olyan erősen nőtt jelenleg, hogy a vállalat meglévő palackozó partnereivel való kapcsolatait fejleszteni kívánja, a megnövekedett kereslet kielégítése érdekében – tette hozzá Kunze-Concewitz a Reutersnek nyilatkozva.
A részvények az eredmények után negatív tartományba csúsztak. Körülbelül 15:15 GMT-re a részvény 0,4%-ot esett, ami alulmúlta a milánói blue-chip index 1,5%-os emelkedését.
Kapcsolódó cikkeink
Szupermarket üzletágának eladásáról tárgyal a Seven & I
Magántőkealapokat és másokat is megkeresett a japán Seven & I…
Tovább olvasom >A rossz időjárás és az agávé szerződések árrésre gyakorolt hatására figyelmeztet a Campari
Az olasz Campari arra figyelmeztetett, hogy a bruttó árrés növelésére…
Tovább olvasom >Bővíti Aperol-gyártóüzemét a Campari Olaszországban
Az olasz szeszesital-óriás, a Campari Group 6500 négyzetméterrel bővítette 60…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >