19%-kal nőttek az olasz Campari eladásai az első félévben
Az olasz Campari italgyártó csoport 19%-os növekedést könyvelhetett el az év első hat hónapjában, de arra figyelmeztetett, hogy az átmeneti kínálati korlátok hatással lehetnek a szállításokra a második félévben.

Campari szerint az emelkedést az európai éttermek és bárok eladásainak teljes fellendülése okozta a járvány után
Az Aperol és Campari bitters gyártója közleménye szerint az úgynevezett organikus bevétel 1,26 milliárd euróra (1,28 milliárd dollárra) nőtt az év első hat hónapjában, ami némileg meghaladta az 1,22 milliárd eurós piaci előrejelzéseket. Campari szerint az emelkedést az európai éttermek és bárok eladásainak teljes fellendülése okozta a járvány után, valamint a jó időjárás és az árak.
Az Aperol – a csoport legkelendőbb termékének és a Spritz koktél fő összetevőjének – eladásai 37%-kal nőttek.
A január-júniusi időszakban a korrigált üzemi eredmény szerves alapon, az akvizíciók hatását nem számolva 28%-kal 310,9 millió euróra nőtt, az árrés 24,7%-ra nőtt az egy évvel korábbi 22,3%-ról. Bob Kunze-Concewitz vezérigazgató szerint azonban az input- és logisztikai költségek az év során növekedtek, de a második félévben továbbra is pozitív árfolyamhatást várnak, és tervezett áremelésekkel és működési hatékonyságnöveléssel kívánják az inflációs nyomást átvészelni.
Az aperitifek iránti kereslet olyan erősen nőtt jelenleg, hogy a vállalat meglévő palackozó partnereivel való kapcsolatait fejleszteni kívánja, a megnövekedett kereslet kielégítése érdekében – tette hozzá Kunze-Concewitz a Reutersnek nyilatkozva.
A részvények az eredmények után negatív tartományba csúsztak. Körülbelül 15:15 GMT-re a részvény 0,4%-ot esett, ami alulmúlta a milánói blue-chip index 1,5%-os emelkedését.
Kapcsolódó cikkeink
LED-es polccímkékkel pörgetné fel az eladásokat a Campari Németországban
Az olasz Campari innovatív eszközzel próbálja élénkíteni ikonikus italának, a…
Tovább olvasom >Eladhatja a Kraft Heinz az olasz Plasmon bébiétel-márkát
A Kraft Heinz ismét fontolóra vette az olasz Plasmon bébiétel-márka…
Tovább olvasom >100 éves márkákat ad el az Unilever
Az Unilever bejelentette, hogy kötelező érvényű ajánlatot kapott a Zwanenberg…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Ezért nem fenntartható a 2026-os költségveté
A Parlament elfogadta a 2026-os „háborúellenes” költségvetést, mely a legtöbb…
Tovább olvasom >Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >