179 milliárd eurónyi áru cserélt gazdát a neten Európában
A határokon átnyúló e-kereskedelem értéke Európában 2022-ben elérte a 179,4 milliárd eurót, ami 4,8 %-os növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest. Az európai online áruházak összesen 105,5 milliárd eurós rekordforgalmat értek el a határokon átnyúló kereskedelemben, ami 5,5 %-kal több, mint 2021-ben – ezt jelzik a Cross-border Commerce Europe „Top 500 Cross-Border Retail Europe” kiadvány legújabb adatai.
Akárcsak 2021-ben, tavaly is Németország állt az élen Európában 34 milliárd eurós határon átnyúló kereskedelemmel (+5%). Az Egyesült Királyságban ugyanakkor a határokon átnyúló értékesítés történelmi mélypontra esett – értéke 4%-os csökkenést követően 28 milliárd euró volt szemben a 2020-as 33 milliárd euróval. Ebben minden bizonnyal a Brexit és az azzal járó áfa-szabályozások, importvámok, logisztikai változások játszottak közre. A TOP 500-on belül a brit kiskereskedők számának erőteljes, 34%-os csökkenése volt megfigyelhető.
A TOP 500 határon átnyúló kereskedelemmel foglalkozó európai vállalat együttesen 62,2 milliárd eurót generált. Érezhető volt a multichannel kiskereskedők számának csökkenése, miközben a márkagyártók száma folyamatosan növekszik (tavaly +8,3%).
Az online piacterek száma 42-ről 49-re nőtt, és együttesen 24,7 milliárd eurós forgalmat értek el (+22%). A legnagyobb határon átnyúló kereskedelmi kategória a divat, ékszerek és babaáruk 39%-os részesedéssel, majd az otthon, kert és barkácsolás következik, amely felfutását (+4%) a pandémiának is köszönheti.
Az Ikea 5,6 milliárd eurós határon átnyúló forgalmával megőrizte vezető pozícióját (+1,8%), míg a második helyet az egyik legnagyobb növekedést elkönyvelő élelmiszerkereskedő Lidl szerezte meg.
Kapcsolódó cikkeink
Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Beruházni tervez a Shein az Egyesült Királyságban
A Reuters szerint a Shein a következő öt évben 211…
Tovább olvasom >Az élelmiszerárak gyorsuló ütemben emelkedtek Németországban
Lassult a németországi infláció júniusban a szövetségi statisztikai hivatal, a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >