179 milliárd eurónyi áru cserélt gazdát a neten Európában
A határokon átnyúló e-kereskedelem értéke Európában 2022-ben elérte a 179,4 milliárd eurót, ami 4,8 %-os növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest. Az európai online áruházak összesen 105,5 milliárd eurós rekordforgalmat értek el a határokon átnyúló kereskedelemben, ami 5,5 %-kal több, mint 2021-ben – ezt jelzik a Cross-border Commerce Europe „Top 500 Cross-Border Retail Europe” kiadvány legújabb adatai.
Akárcsak 2021-ben, tavaly is Németország állt az élen Európában 34 milliárd eurós határon átnyúló kereskedelemmel (+5%). Az Egyesült Királyságban ugyanakkor a határokon átnyúló értékesítés történelmi mélypontra esett – értéke 4%-os csökkenést követően 28 milliárd euró volt szemben a 2020-as 33 milliárd euróval. Ebben minden bizonnyal a Brexit és az azzal járó áfa-szabályozások, importvámok, logisztikai változások játszottak közre. A TOP 500-on belül a brit kiskereskedők számának erőteljes, 34%-os csökkenése volt megfigyelhető.
A TOP 500 határon átnyúló kereskedelemmel foglalkozó európai vállalat együttesen 62,2 milliárd eurót generált. Érezhető volt a multichannel kiskereskedők számának csökkenése, miközben a márkagyártók száma folyamatosan növekszik (tavaly +8,3%).
Az online piacterek száma 42-ről 49-re nőtt, és együttesen 24,7 milliárd eurós forgalmat értek el (+22%). A legnagyobb határon átnyúló kereskedelmi kategória a divat, ékszerek és babaáruk 39%-os részesedéssel, majd az otthon, kert és barkácsolás következik, amely felfutását (+4%) a pandémiának is köszönheti.
Az Ikea 5,6 milliárd eurós határon átnyúló forgalmával megőrizte vezető pozícióját (+1,8%), míg a második helyet az egyik legnagyobb növekedést elkönyvelő élelmiszerkereskedő Lidl szerezte meg.
Kapcsolódó cikkeink
Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >Az európai online kereskedelem vezetői között többségben vannak a nem európai cégek
Az ezer legnagyobb európai online kereskedő közül mindössze 49% rendelkezik…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >