179 milliárd eurónyi áru cserélt gazdát a neten Európában
A határokon átnyúló e-kereskedelem értéke Európában 2022-ben elérte a 179,4 milliárd eurót, ami 4,8 %-os növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest. Az európai online áruházak összesen 105,5 milliárd eurós rekordforgalmat értek el a határokon átnyúló kereskedelemben, ami 5,5 %-kal több, mint 2021-ben – ezt jelzik a Cross-border Commerce Europe „Top 500 Cross-Border Retail Europe” kiadvány legújabb adatai.
Akárcsak 2021-ben, tavaly is Németország állt az élen Európában 34 milliárd eurós határon átnyúló kereskedelemmel (+5%). Az Egyesült Királyságban ugyanakkor a határokon átnyúló értékesítés történelmi mélypontra esett – értéke 4%-os csökkenést követően 28 milliárd euró volt szemben a 2020-as 33 milliárd euróval. Ebben minden bizonnyal a Brexit és az azzal járó áfa-szabályozások, importvámok, logisztikai változások játszottak közre. A TOP 500-on belül a brit kiskereskedők számának erőteljes, 34%-os csökkenése volt megfigyelhető.
A TOP 500 határon átnyúló kereskedelemmel foglalkozó európai vállalat együttesen 62,2 milliárd eurót generált. Érezhető volt a multichannel kiskereskedők számának csökkenése, miközben a márkagyártók száma folyamatosan növekszik (tavaly +8,3%).
Az online piacterek száma 42-ről 49-re nőtt, és együttesen 24,7 milliárd eurós forgalmat értek el (+22%). A legnagyobb határon átnyúló kereskedelmi kategória a divat, ékszerek és babaáruk 39%-os részesedéssel, majd az otthon, kert és barkácsolás következik, amely felfutását (+4%) a pandémiának is köszönheti.
Az Ikea 5,6 milliárd eurós határon átnyúló forgalmával megőrizte vezető pozícióját (+1,8%), míg a második helyet az egyik legnagyobb növekedést elkönyvelő élelmiszerkereskedő Lidl szerezte meg.
Kapcsolódó cikkeink
Szintet léphet a hazai e-kereskedelem: Magyarországon is fejleszt a globális logisztikai óriásvállalat
A digitális kereskedelem világszerte rohamosan fejlődik, és a logisztikai megoldások…
Tovább olvasom >Globális innovációs központot nyitott Portugáliában, Olaszországban pedig növeli részesedését a Lidl
Portugáliában nyitotta meg két új globális innovációs központját a Lidl…
Tovább olvasom >A brit vásárlók szerint nagyobb figyelmet érdemelne az élelmiszerpazarlás témája
A vásárlók 70%-a úgy véli, hogy a kiskereskedőknek fenntarthatósági (ESG)…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti hosszú hétvége: így alakul az üzletek nyitvatartása 2025-ben
A húsvéti ünnepek idején alaposan átalakul a hazai üzletláncok nyitvatartása:…
Tovább olvasom >A várakozásokon felül alakult az euróövezet ipari termelése februárban
Februárban a várakozásokon felüli mértékben növekedett az euróövezet ipari termelése…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: átlagosan majdnem húsz százalékos az árrésstop hatása
Az árrésstop bevezetésének hatására négy hét alatt átlagosan 18,6 százalékkal…
Tovább olvasom >