179 milliárd eurónyi áru cserélt gazdát a neten Európában
A határokon átnyúló e-kereskedelem értéke Európában 2022-ben elérte a 179,4 milliárd eurót, ami 4,8 %-os növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest. Az európai online áruházak összesen 105,5 milliárd eurós rekordforgalmat értek el a határokon átnyúló kereskedelemben, ami 5,5 %-kal több, mint 2021-ben – ezt jelzik a Cross-border Commerce Europe „Top 500 Cross-Border Retail Europe” kiadvány legújabb adatai.
Akárcsak 2021-ben, tavaly is Németország állt az élen Európában 34 milliárd eurós határon átnyúló kereskedelemmel (+5%). Az Egyesült Királyságban ugyanakkor a határokon átnyúló értékesítés történelmi mélypontra esett – értéke 4%-os csökkenést követően 28 milliárd euró volt szemben a 2020-as 33 milliárd euróval. Ebben minden bizonnyal a Brexit és az azzal járó áfa-szabályozások, importvámok, logisztikai változások játszottak közre. A TOP 500-on belül a brit kiskereskedők számának erőteljes, 34%-os csökkenése volt megfigyelhető.
A TOP 500 határon átnyúló kereskedelemmel foglalkozó európai vállalat együttesen 62,2 milliárd eurót generált. Érezhető volt a multichannel kiskereskedők számának csökkenése, miközben a márkagyártók száma folyamatosan növekszik (tavaly +8,3%).
Az online piacterek száma 42-ről 49-re nőtt, és együttesen 24,7 milliárd eurós forgalmat értek el (+22%). A legnagyobb határon átnyúló kereskedelmi kategória a divat, ékszerek és babaáruk 39%-os részesedéssel, majd az otthon, kert és barkácsolás következik, amely felfutását (+4%) a pandémiának is köszönheti.
Az Ikea 5,6 milliárd eurós határon átnyúló forgalmával megőrizte vezető pozícióját (+1,8%), míg a második helyet az egyik legnagyobb növekedést elkönyvelő élelmiszerkereskedő Lidl szerezte meg.
Kapcsolódó cikkeink
Az AI segítheti a svájci Lidl klímasemlegességi törekvését
A Lidl mesterséges intelligenciával támogatott eszközt tesztel Svájcban, amely lehetővé…
Tovább olvasom >A német kiskereskedők 60%-a hirdet a közösségi médiában
Egy friss felmérés szerint Németországban a kiskereskedők közel 60%-a használ…
Tovább olvasom >A Lidl a Heim Pál Gyermekkórház Fejlesztéséért Alapítványt támogatja
A Lidl Magyarország immár hat éve segíti a Heim Pál…
Tovább olvasom >További cikkeink
Bővült az AutoWallis gépjármű-értékesítése az első félévben
Elsősorban akvizíciók hajtották az AutoWallis Csoport gépjármű-értékesítésének 3,4 százalékos növekedését…
Tovább olvasom >K&H: mennyivel nőttek a megélhetési költségek – “vallottak” a középkorú magyarok
A kiadások növekedésének üteme enyhült, de a magyarok túlnyomó többsége…
Tovább olvasom >A nyári szabadságolások után nő a felmondások száma a cégeknél
A nyári szabadságolások lecsengésével sok cégvezető szembesül azzal az évről…
Tovább olvasom >