179 milliárd eurónyi áru cserélt gazdát a neten Európában
A határokon átnyúló e-kereskedelem értéke Európában 2022-ben elérte a 179,4 milliárd eurót, ami 4,8 %-os növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest. Az európai online áruházak összesen 105,5 milliárd eurós rekordforgalmat értek el a határokon átnyúló kereskedelemben, ami 5,5 %-kal több, mint 2021-ben – ezt jelzik a Cross-border Commerce Europe „Top 500 Cross-Border Retail Europe” kiadvány legújabb adatai.
Akárcsak 2021-ben, tavaly is Németország állt az élen Európában 34 milliárd eurós határon átnyúló kereskedelemmel (+5%). Az Egyesült Királyságban ugyanakkor a határokon átnyúló értékesítés történelmi mélypontra esett – értéke 4%-os csökkenést követően 28 milliárd euró volt szemben a 2020-as 33 milliárd euróval. Ebben minden bizonnyal a Brexit és az azzal járó áfa-szabályozások, importvámok, logisztikai változások játszottak közre. A TOP 500-on belül a brit kiskereskedők számának erőteljes, 34%-os csökkenése volt megfigyelhető.
A TOP 500 határon átnyúló kereskedelemmel foglalkozó európai vállalat együttesen 62,2 milliárd eurót generált. Érezhető volt a multichannel kiskereskedők számának csökkenése, miközben a márkagyártók száma folyamatosan növekszik (tavaly +8,3%).
Az online piacterek száma 42-ről 49-re nőtt, és együttesen 24,7 milliárd eurós forgalmat értek el (+22%). A legnagyobb határon átnyúló kereskedelmi kategória a divat, ékszerek és babaáruk 39%-os részesedéssel, majd az otthon, kert és barkácsolás következik, amely felfutását (+4%) a pandémiának is köszönheti.
Az Ikea 5,6 milliárd eurós határon átnyúló forgalmával megőrizte vezető pozícióját (+1,8%), míg a második helyet az egyik legnagyobb növekedést elkönyvelő élelmiszerkereskedő Lidl szerezte meg.
Kapcsolódó cikkeink
Bevezeti az Easy Ship szolgáltatást az Amazon Európában
Az Amazon elindítja Easy Ship szállítási megoldását Európában, elsőként a…
Tovább olvasom >Több mint 5,2 milliárd forintot fektetett az árak csökkentésébe az IKEA Magyarország a 2024-es pénzügyi évben a megfizethetőség jegyében
A 2024-es pénzügyi évben az IKEA Magyarország közel 12 millió…
Tovább olvasom >Új szintre lépett a régiós e-kereskedelem
A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalmát több mint 24…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >