17 tonnával kevesebb műanyagcsomagolás a Lidl zöldség-gyümölcs kínálatában
Tovább csökkentette műanyag-felhasználását a Lidl Magyarország, ezúttal zöldség-gyümölcs kínálatában optimalizálta számos termék csomagolását. A fejlesztés eredményeképpen, éves szinten több mint 17 tonna műanyagot takarít meg a vállalat.
A beszállítókkal való folyamatos együttműködés részeként most zöldség-gyümölcs szortimentjének csomagolását vizsgálta meg és alakította át az áruházlánc. A Golden, Idared, Fuji, Gála és Jonagold termékek esetében a korábbi műanyag sorolóbetétek kerültek kiváltásra környezetbarát papírtálcákra, míg a 3 db-os zöld csípős paprika és a Red Chief és Granny Smith esetében a 4 db-os kiszerelés állt át lédigre, így a csomagolásból 100%-ban eltávolításra került a műanyag. Az éves szinten 17,1 tonna műanyagmegtakarítást eredményező fejlesztés a vállalat immáron hatodik műanyagmérséklő intézkedése saját márkás termékkínálatát tekintve.
A Lidl Magyarország számára kiemelten fontos az erőforrások tudatos felhasználása. A Schwarz Csoport REset Plastic stratégiájának részeként az áruházlánc 2018-ban célul tűzte ki, hogy 2025-re 20%-kal csökkentse a műanyag felhasználását, saját márkás termékek csomagolóanyagainak 100%-át pedig újrahasznosíthatóvá tegye. A cél elérése érdekében az elmúlt két évben a vállalat továbbfejlesztette energiaitalának, mosószerének és ásványvizeinek csomagolását, egyes tisztítószerek flakonjai pedig nemcsak 100%-ban újrahasznosított műanyagból készülnek, hanem újrahasznosíthatóak is. A Lidl Magyarország eleget tett 2018-as vállalásának is, áruházaiban már nem kaphatóak az egyszer használatos műagyagtermékek, úgy, mint a szívószálak, az eldobható műanyag poharak, műanyag tányérok és evőeszközök, valamint a műanyag fültisztító pálcikák.
„Környezetünk védelme érdekében minden nap azon dolgozunk, hogy a minőségi elvárások mellett a környezeti fenntarthatóságot is figyelembevéve fejlesszük termékkínálatunkat. Ennek érdekében törekszünk arra, hogy újrahasznosítható csomagolást tervezzünk, s ahol lehetséges, csökkentsük a műanyagot” – mondta Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője. Az áruházlánc termékfejlesztési stratégiájában kiemelt szempont a műanyagcsökkentés, melyet környezetkímélőbb alternatívák alkalmazásával és újrahasznosítható anyagok felhasználásával igyekszik minél nagyobb mértékben megvalósítani.
Az átláthatóság és a tudatos vásárlói döntések segítésére a Lidl létrehozta saját „Felelősen csomagolva” logóját. A vállalat ezzel a megjelöléssel kommunikálja vásárlói felé a fenntarthatóság érdekében tett csomagolásfejlesztési intézkedéseit. A „Felelősen csomagolva” logó az alábbi kritériumrendszer alapján kerülhet rá saját márkás termékekre:
a csomagolóanyag legalább 80%-ban újrahasznosítható; vagy
legalább 30%-ban újrahasznosított csomagolóanyagot tartalmaz; vagy
a csomagolóanyag fenntarthatóbb alternatív anyagból áll; vagy
legalább 10%-kal csökkent a csomagolóanyag vagy annak súlya.
A műanyaghasználat mérséklése saját működési folyamataiban is hangsúlyos cél, melynek érdekében szervezeten átívelő fejlesztési megoldásokat dolgozott ki és alkalmaz is a vállalat. A környezeti fenntarthatóság melletti elkötelezettség a vásárlói tudatosságnövelést is jelenti a Lidl számára. Ennek érdekében edukatív aktivitásokat szervez, legutóbb a szelektív hulladékgyűjtés témájában fejlesztett applikációt és hirdetett játékos versenyt követői számára.
Kapcsolódó cikkeink
Paradigmaváltás küszöbén az élelmezésben – A Lánchíd Klub szeptemberi ülésének vendége volt: Szöllősi Réka élelmiszer-politikai szakértő
Hátrányból indulunk! Egy globális paradigmaváltás küszöbén állunk! 2030-ig a G20…
Tovább olvasom >Ismét elstartol a fenntartható életmód alapjaira nevelő Etesd az Eszed iskolai kihívás!
A Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az Okos Doboz hiánypótló…
Tovább olvasom >Tovább hangsúlyozza az Aldi árvezető szerepét Németországban
Németországban elsőként lépett az Aldi és csökkentette tartósan az olívaolaj…
Tovább olvasom >További cikkeink
Ismét elstartol a fenntartható életmód alapjaira nevelő Etesd az Eszed iskolai kihívás!
A Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az Okos Doboz hiánypótló…
Tovább olvasom >Csökkent a Ryanair nyeresége az első üzleti félévben: bevételnövekedés mellett mérsékelt eredmény
A Ryanair, Európa egyik legnagyobb fapados légitársasága, jelentős nyereségcsökkenést könyvelt…
Tovább olvasom >Megérkezett a Starbucks ünnepi italkínálata: új ízek és nosztalgikus kedvencek a téli hónapokra
A hideg hónapok beköszöntével a Starbucks ismét elhozza az ünnepi…
Tovább olvasom >