17 ezerrel kisebb létszámmal ment a bolt júniusban
A boltos piac júniusban már hozta a korábbi formáját a költekezést nézve, de 17 ezerrel kisebb létszámmal, ezen belül 14 ezerrel kevesebb eladóval, mint a járványidőszak előtt. És a járványidőszakra jellemző több részmunkaidőssel.
Júniusban kimásztak a boltok a gödörből, hiszen az áprilisi 10%-os zuhanást és a májusi kapaszkodást követően a félév utolsó hónapjában a vásárlók hozták a pénztárcájukat és az előző évi költekezési szintet (a kiigazítatlan volumenindex 0,8% volt). Ebben persze az egyes áruterületek között voltak különbségek, volt ahol több, volt ahol kevesebb pénz folyt ki a családok kasszájából.
De létszámban még mindig kevesebben ügyködtek a boltokban. Júniusban 13 és fél ezerrel levesebb bolti dolgozó (eladó, pénztáros, árufeltöltő, raktáros) fogadta a betérő vásárlókat, mint egy évvel korábban. Ez 9%-os létszámcsökkenés, aminek döntő oka, hogy az áprilisi és májusi piacvesztés veszteségei mély barázdákat hagytak a bankszámlákon, a pénzügyi mérlegekben, és nem is engedték a létszám visszaépítését. Persze ugyanúgy, mint a bevételekben, a létszámgazdálkodás kereteiben is nagy különbözőségek maradtak. A teljes első félévet nézve például a ruházati piac a harmadát elbukta az előző évinek, így nyilván nem engedhette meg magának a létszám nagyobb arányú emelését.
Emelkedett közben a részmunkaidősök száma, még az áprilisi mélypont környékén is, ami érthető, egyrészt a kijárási korlátozás miatti boltzár és piacvesztés időszakában ez volt az egyik menekülési útvonal a létszámgazdálkodásban:
Kapcsolódó cikkeink
A váratlanul alacsony júniusi infláció meglepte az elemzőket
A héten megjelent magyar inflációs adat kellemes meglepetést okozott: a…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 5,2 százalékkal csökkent májusban
Májusban az ipari termelés volumene 5,2, munkanaphatástól megtisztítva 4,9 százalékkal…
Tovább olvasom >Az MVI statisztikai helyzetjelentése a vendéglátásról
A Magyar Vendéglátók Ipartestülete (MVI) minden évben közzéteszi statisztikai helyzetjelentését…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >