1,5 milliárd fontot fordít a Lidl brit marhahústermelésre
Megerősíti fenntarthatósági vállalásait a Lidl azzal, hogy a következő 5 évben összesen 1,5 milliárd fontot invesztál a brit marhahústermelésbe.
A diszkont kereskedő célja, hogy a tőkeinjekcióval új mércét állítson fel a fenntartható marhahústermelés terén, mivel továbbra is együtt kíván működni a brit marhahús-beszállítókkal és 100%-ban brit marhahúst kíván beszerezni.
Ennek érdekében a szupermarket a fenntartható gyakorlatra áttérő gazdákat is támogatja.
A beszállítók olyan kategóriákban elért eredményeik alapján részesülnek díjazásban, mint a szén-dioxid-intenzitás csökkentése, valamint a legeltetésgazdálkodást, a biológiai sokszínűséget, valamint a talaj- és vízminőségi paramétereket javító regeneratív gazdálkodási módszerek alkalmazása, amelyek az egyes gazdaságokban egyedileg jellemzőek.
Az új közös beruházást és kezdeményezést megelőzően a Lidl 2024 februárjában vákuumcsomagolt darált húst vezetett be kínálatába a vezető Dunbia marhahús-beszállítóval együttműködve, amivel éves szinten 300 tonnával csökkenti a műanyagfelhasználást.
Az új együttműködés várhatóan mindkét vállalatnak segít 2030-ig a késztermék tonnájára vetítve 28%-kal csökkenteni a Scope 3 kibocsátást, és támogatja a Lidl szélesebb körű, tudományosan alátámasztott Scope 3 éghajlati célkitűzéseit.
Az új program a Lidl exkluzív walesi és legeltett marhahús-termelői csoportjainak megalakulását követően jött létre, amelyekhez csatlakozásért a kereskedő prémiumot fizet a gazdáknak.
Grocery Gazette
Kapcsolódó cikkeink
Az Unilever és a Tesco egyetért: fenntarthatóság nélkül nincs jövő
Az Unilever vezérigazgatója, Hein Schumacher szerint eljött az idő, hogy…
Tovább olvasom >Sajátmárkás termékek: minőség és kedvező ár egyensúlyban
A boltválasztás során a vásárlók közel 60%-ának döntését befolyásolják a…
Tovább olvasom >Kihirdették a Kék Bolygó Klímavédelmi Alapítvány .wave programjának idei győztesét
Kihirdették a fenntarthatóságra fókuszáló startupok számára negyedik alkalommal meghirdetett Kék…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nyílt Marketing Fórum a Magyar Termék Védjegyhasználatról – már lehet regisztrálni!
Idén február 20-án kerül megrendezésre a Magyar Termék Marketing Fórum,…
Tovább olvasom >Nagy Márton: itt a fordulat, a magyar gazdaság 2025-ben nagyobb növekedési pályára vált
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2024 utolsó negyedévében az…
Tovább olvasom >A tojás ára tovább emelkedik: a ketreces tartás kivezetése drágítja a piacot
A magyarországi tojásárak január végére átlépték a száz forintos lélektani…
Tovább olvasom >