130 boltnál jár a Lidl

Szerző: trademagazin Dátum: 2011. 04. 19. 14:37

Az első Lidl áruházak a hetvenes években nyíltak a németországi Ludwigshafenben és környékén. Ma a Lidl a német élelmiszer-kiskereskedelem első tíz cége közé tartozik, és Európa egyik legnagyobb élelmiszerdiszkont-hálózatát tudhatja magáénak. Nagy vetélytársához, az Aldihoz hasonlóan nem tesz közzé üzleti adatokat. Jelenleg 23 országban több mint 2700 diszkontáruházat működtet, túlnyomó részüket Németországban.

A nagy német diszkontláncok sem tudják kivonni magukat a válság alól: a Lidl forgalma közel egy százalékkal csökkent tavaly Németországban. Lapértesülések szerint a német diszkontlánc el akarja adni svéd és dán egységeit, mert nem sikerült nyereségessé tenni azokat. A Lidl 3 évvel ezelőtt vonult ki a norvég piacról, ahová négy évvel korábban lépett be.

Az áruházlánc forgalma az elmúlt hat évben Magyarországon is nagy sebességgel növekedett, ugyanis évente kétszámjegyű bővülést képesek produkálni. Ebben persze szerepet játszik a hálózat gyarapodása.

2004-ben, gyors egymásutánban 18 üzlet nyitásával érkezett az országba a Lidl. Boltjaiknak száma mára mintegy 130-ra nőtt. A diszkontlánc üzletpolitikájának alappillére, hogy Németországban gyártott termékeket hoz forgalomba saját márkanéven.

A Lidlre jellemző, hogy a költségtakarékosság miatt a kockázatos és drága befektetéseket szívesen elkerüli. Ezért jelent meg sok esetben csak az uniós csatlakozást követően a volt szocialista országokban, így hazánkban is. A Lidl idén Szerbiában leányvállalatot jegyeztetett be. Ez azt jelezheti előre, hogy a Lidl-csoport a közeljövőben üzleteket nyit déli szomszédunknál. Romániában pedig a következő hónapban a jelenlegi Plus diszkontüzleteket fokozatosan alakítják át Lidl üzletekké.

Kapcsolódó cikkeink