125 liter ásványvizet ittunk tavaly fejenként
A nagy meleg jelentősen megnöveli az alkoholmentes italok iránti keresletet, ekkor az ásványvíz fogyasztása akár duplájára, a gyümölcsleveké és üdítőitaloké pedig másfélszeresére is emelkedik a napi átlaghoz képest – közölte a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség titkára az MTI megkeresésére.
Bikfalvi Istvánné elmondta, hogy 2017-ben az ásványvíz fogyasztása Magyarországon fejenként 125 liter volt átlagosan, míg a különböző gyümölcslé tartalmú gyümölcslevek fogyasztása személyenként 26,6 litert, az ízesített víz és szénsavas üdítőital fogyasztása 77,4 litert tett ki.
Hozzátette, az alkoholmentes italok fogyasztása 12,5 százalékkal nőtt tavaly 2016-hoz képest. Ezen belül az ásványvíz fogyasztás 3,5 százalékkal, a különböző gyümölcslé tartalmú gyümölcsleveké 5 százalékkal, az ízesített víz és szénsavas üdítőitaloké pedig 16 százalékkal emelkedett.
A szövetség titkára kiemelte, hogy az alkoholmentes italok piacán – az elmúlt évek mintegy 30 százalékos visszaesése után -, 2014-ben lassú növekedés indult meg, amely 2015-ben, 2016-ban és 2017-ben is folytatódott. A trendforduló okát a szövetség a fogyasztásnak a korábbi évekre való visszarendeződésében látja. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Végre hazánkban is kapható a nagyobb élelmiszerüzletekben a visszaváltható cserepalackos ásványvíz
A fenntartható ásványvízfogyasztás iránt egyre növekszik a kereslet Magyarországon. Eközben…
Tovább olvasom >A Fonyódi Ásványvíz Kft. nem szünteti meg az ásványvízmárkát, csak átmenetileg szünetelteti a gyártást
A Fonyódi Ásványvíz Kft. 2024. február elsejével ideiglenesen felfüggesztette a…
Tovább olvasom >Bemutatjuk a hidratálást stílusosan – Az alumíniumdobozos ásványvíz nagy dobás lesz a TV-ben
A megfelelő mennyiségű és minőségű ásványvízfogyasztás tökéletesen illeszkedik a mai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >