100 millió eurót szán terjeszkedésre és új termékekre az olasz Mutti
A paradicsomalapú termékeket gyártó olasz Mutti 100 millió eurót tervez új leányvállalatok alapításába és új termékek bevezetésébe invesztálni a 2024-2028-as stratégiai terve keretében.
A vezérigazgató és többségi részvényes, Francesco Mutti a Corriere della Sera olasz napilapnak nyilatkozva elmondta, hogy a forrásokat a vállalat jelenlétének Egyesült Államokban, Egyesült Királyságban és Németországban történő megszilárdítására, valamint a termékpaletta „fogyasztásra kész” termékekkel és készételekkel való diverzifikálására fordítják. Ezek közé tartoznak a friss levesek és a „Mutti ragù” márkanévvel ellátott zöldségraguk, amelyeket a minőségi termékeket kereső és a húsfogyasztást csökkenteni kívánó olasz fogyasztók megváltozott étkezési szokásainak kielégítésére fejlesztettek.
Francesco Mutti emellett nyilatkozatában hangsúlyozza a mezőgazdaságban végbemenő pozitív változásokat, amelyeket a növényi alapú termékekre vonatkozó fogyasztói preferencia növekedése, valamint a vállalat fenntarthatóság és innováció iránti elkötelezettsége vezérel.
Tavaly a Mutti lett az ágazat vezető szereplője Ausztráliában, és megerősítette pozícióját Európában, ahol saját állítása szerint nyolc országban piacvezető. A vállalat 2023-ban 22%-os növekedéssel és 660 millió euró bevétellel számol, ami az inflációs nyomás ellenére kissé meghaladja a várakozásokat.
A bruttó működési eredmény várhatóan némiképp javulni fog a 2022-es adatokhoz képest, míg a nettó adósság a becslések szerint 120 millió euró körül alakul, szemben a 2022 végi 127 millió euróval. Mutti azt is elmondta, hogy az olasz piac jelentős növekedést mutat, a belföldi piacról származó bevételek aránya 55%-ra emelkedik.
A Mutti első kirendeltségének nemrégiben történt megnyitása Nagy-Britanniában a Mutti Deutschland 2022-es hamburgi indulását, valamint a Mutti France, a Mutti Australia és a Mutti USA létrehozását követi.
A vállalat a jövőben az Egyesült Államokra összpontosít, ahol már most is a vezető olasz márka az eladások tekintetében, és jelentős növekedést tapasztal Németországban, az Egyesült Királyságban és Kelet-Európában is.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Németországban a vártnál jelentősebben lassult a kiskereskedelmi forgalom növekedése májusban
Az elemzők által becsültnél erőteljesebben lassul a kiskereskedelmi forgalom növekedése…
Tovább olvasom >Nem a piac vezérli elsősorban a zöld vállalati döntéseket itthon
A hazai vállalatok fenntarthatósági stratégiáit és beruházásait legerősebben nem piaci…
Tovább olvasom >Európa éléskamrája sivataggá válhat
Spanyolország mára Európa vezető zöldség- és gyümölcstermelője lett, de agrársikereit…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >