100 millió eurót szán terjeszkedésre és új termékekre az olasz Mutti
A paradicsomalapú termékeket gyártó olasz Mutti 100 millió eurót tervez új leányvállalatok alapításába és új termékek bevezetésébe invesztálni a 2024-2028-as stratégiai terve keretében.
A vezérigazgató és többségi részvényes, Francesco Mutti a Corriere della Sera olasz napilapnak nyilatkozva elmondta, hogy a forrásokat a vállalat jelenlétének Egyesült Államokban, Egyesült Királyságban és Németországban történő megszilárdítására, valamint a termékpaletta „fogyasztásra kész” termékekkel és készételekkel való diverzifikálására fordítják. Ezek közé tartoznak a friss levesek és a „Mutti ragù” márkanévvel ellátott zöldségraguk, amelyeket a minőségi termékeket kereső és a húsfogyasztást csökkenteni kívánó olasz fogyasztók megváltozott étkezési szokásainak kielégítésére fejlesztettek.
Francesco Mutti emellett nyilatkozatában hangsúlyozza a mezőgazdaságban végbemenő pozitív változásokat, amelyeket a növényi alapú termékekre vonatkozó fogyasztói preferencia növekedése, valamint a vállalat fenntarthatóság és innováció iránti elkötelezettsége vezérel.
Tavaly a Mutti lett az ágazat vezető szereplője Ausztráliában, és megerősítette pozícióját Európában, ahol saját állítása szerint nyolc országban piacvezető. A vállalat 2023-ban 22%-os növekedéssel és 660 millió euró bevétellel számol, ami az inflációs nyomás ellenére kissé meghaladja a várakozásokat.
A bruttó működési eredmény várhatóan némiképp javulni fog a 2022-es adatokhoz képest, míg a nettó adósság a becslések szerint 120 millió euró körül alakul, szemben a 2022 végi 127 millió euróval. Mutti azt is elmondta, hogy az olasz piac jelentős növekedést mutat, a belföldi piacról származó bevételek aránya 55%-ra emelkedik.
A Mutti első kirendeltségének nemrégiben történt megnyitása Nagy-Britanniában a Mutti Deutschland 2022-es hamburgi indulását, valamint a Mutti France, a Mutti Australia és a Mutti USA létrehozását követi.
A vállalat a jövőben az Egyesült Államokra összpontosít, ahol már most is a vezető olasz márka az eladások tekintetében, és jelentős növekedést tapasztal Németországban, az Egyesült Királyságban és Kelet-Európában is.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Újabb támogatások segítik az állattenyésztőket
Összesen 22 milliárd forint keretösszeggel két, teljesen új intézkedéssel támogatja…
Tovább olvasom >Poharas ételeket hoz forgalomba az Unilever Knorr márkája alatt a dolgozó fogyasztók megnyerésére
A szószairól és leveseiről ismert márka hét rizs- és tésztafajtát…
Tovább olvasom >Olcsó élelmiszer-házhozszállítási előfizetési lehetőséget kínál az Amazon az Egyesült Államokban
Az e-kereskedelmi óriáscég új élelmiszer-házhozszállítási előfizetést indított az Egyesült Államokban…
Tovább olvasom >További cikkeink
BH AgrárTrend Index: stabilizálódtak a magyar élelmiszer-gazdaság kilátásai
Stabilizálódott a magyar élelmiszer-gazdaság szereplőinek korábbinál kedvezőbb helyzetértékelése 2024 első…
Tovább olvasom >GVH: Indokolt a versenytörvény egyes módosításainak halasztása
A Gazdaság Versenyhivatal (GVH) egyetért a versenytörvény egyes tervezett módosításainak…
Tovább olvasom >Ezekből a RevoCupokból ihatunk idén
Több mint 400 mű érkezett a VÍZió nevű grafikai pályázatra,…
Tovább olvasom >