100 millió eurót szán terjeszkedésre és új termékekre az olasz Mutti
A paradicsomalapú termékeket gyártó olasz Mutti 100 millió eurót tervez új leányvállalatok alapításába és új termékek bevezetésébe invesztálni a 2024-2028-as stratégiai terve keretében.
A vezérigazgató és többségi részvényes, Francesco Mutti a Corriere della Sera olasz napilapnak nyilatkozva elmondta, hogy a forrásokat a vállalat jelenlétének Egyesült Államokban, Egyesült Királyságban és Németországban történő megszilárdítására, valamint a termékpaletta „fogyasztásra kész” termékekkel és készételekkel való diverzifikálására fordítják. Ezek közé tartoznak a friss levesek és a „Mutti ragù” márkanévvel ellátott zöldségraguk, amelyeket a minőségi termékeket kereső és a húsfogyasztást csökkenteni kívánó olasz fogyasztók megváltozott étkezési szokásainak kielégítésére fejlesztettek.
Francesco Mutti emellett nyilatkozatában hangsúlyozza a mezőgazdaságban végbemenő pozitív változásokat, amelyeket a növényi alapú termékekre vonatkozó fogyasztói preferencia növekedése, valamint a vállalat fenntarthatóság és innováció iránti elkötelezettsége vezérel.
Tavaly a Mutti lett az ágazat vezető szereplője Ausztráliában, és megerősítette pozícióját Európában, ahol saját állítása szerint nyolc országban piacvezető. A vállalat 2023-ban 22%-os növekedéssel és 660 millió euró bevétellel számol, ami az inflációs nyomás ellenére kissé meghaladja a várakozásokat.
A bruttó működési eredmény várhatóan némiképp javulni fog a 2022-es adatokhoz képest, míg a nettó adósság a becslések szerint 120 millió euró körül alakul, szemben a 2022 végi 127 millió euróval. Mutti azt is elmondta, hogy az olasz piac jelentős növekedést mutat, a belföldi piacról származó bevételek aránya 55%-ra emelkedik.
A Mutti első kirendeltségének nemrégiben történt megnyitása Nagy-Britanniában a Mutti Deutschland 2022-es hamburgi indulását, valamint a Mutti France, a Mutti Australia és a Mutti USA létrehozását követi.
A vállalat a jövőben az Egyesült Államokra összpontosít, ahol már most is a vezető olasz márka az eladások tekintetében, és jelentős növekedést tapasztal Németországban, az Egyesült Királyságban és Kelet-Európában is.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Németországban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi árak emelkedése februárban
Németországban februárban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi…
Tovább olvasom >Megvette a The Nutriment Company a német BAF Petfoodot
Meg nem nevezett összegért vásárolta meg a svéd The Nutriment…
Tovább olvasom >Kevesebb kávét ittak tavaly a németek
A Német Kávészövetség (Deutscher Kaffeeverband) friss adatai szerint 2024-ben Németországban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >