100 éves márkákat ad el az Unilever
Az Unilever bejelentette, hogy kötelező érvényű ajánlatot kapott a Zwanenberg Food Grouptól az Unox és Zwan márkák megvásárlására vonatkozóan.
Mindkét márka közel 100 éve része az Unilever portfóliójának Hollandiában – az Unox 1937, a belga Zwan márka pedig 1928 óta.
Az Unilever a tranzakció kapcsán jelezte, hogy hosszú távon növekedést és méretezhetőséget kíván biztosítani élelmiszerportfóliója számára, így a jövőben nagyobb hangsúlyt fektet a főzéshez szükséges alapanyagokra, kisebb étkezésekre és fűszerekre.
A közlemény szerint az Unox és Zwan hús és leves termékei egyedi ellátási láncot, beszerzési modellt és technológiai, valamint K+F képességeket igényelnek, amelyek kevésbé illeszkednek az Unilever Foods szélesebb portfóliójába.
A tervek szerint a tranzakciós 2025-ben zárul le, ám az Unox Noodles és Cup-a-Soup termékei azonban továbbra is az Unilever Foods portfólió részei maradnak.
Heiko Schipper, az Unilever Foods elnöke szerint a döntés nehéz volt, mivel az Unox Hollandiában ikonikus, olyan téli programok, mint a scheveningeni Újévi Merülés és korcsolyázó események szimbóluma. A márkát arculata és díjnyertes reklámkampányai a holland kultúra részévé tették.
A Zwan Belgiumban nosztalgikus érzéseket keltő kedvenc, amelyről a gyors és kényelmes ételekre asszociál mindenki. Sjoerd van der Laan, a Zwanenberg Food Group vezérigazgatója úgy véli, hogy a két márka tökéletesen illeszkedik cégük ambícióihoz, és jól kiegészíti portfóliójukat.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Új egységes retail média platformot indít a Sainsbury’s – jön a Nectar360 Pollen
A brit Sainsbury’s bejelentette, hogy 2025 végén elindítja a Nectar360…
Tovább olvasom >Rekordmélyre zuhant az innováció a spanyol FMCG-piacon
Spanyolországban 15 év alatt 48%-kal esett vissza az új termékek…
Tovább olvasom >Kevesebb hús, változatlan íz: hibrid darált marhahússal kísérletezik a Lidl Belgiumban
A Lidl Belgiumban bevezette első „hibrid” hús termékét: az új…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekordszinten a vállalatvezetők elköteleződése a fenntarthatóság iránt
A K&H fenntarthatósági index legfrissebb adatai szerint a vállalatvezetők hozzáállása…
Tovább olvasom >Kismértékben emelkedett a FAO élelmiszerár-indexe júniusban a hús, tejtermékek és növényi olajok drágulása miatt
Az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezetének (FAO) pénteki jelentése szerint az élelmiszer-alapanyagok…
Tovább olvasom >Mitől tízszereződhet meg egy-egy bor ára?
Kevesebben vannak világszerte, mint ahány ember járt az űrben, számuk…
Tovább olvasom >