100 éves márkákat ad el az Unilever

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2024. 12. 19. 09:26

Az Unilever bejelentette, hogy kötelező érvényű ajánlatot kapott a Zwanenberg Food Grouptól az Unox és Zwan márkák megvásárlására vonatkozóan.

Mindkét márka közel 100 éve része az Unilever portfóliójának Hollandiában – az Unox 1937, a belga Zwan márka pedig 1928 óta.

Az Unilever a tranzakció kapcsán jelezte, hogy hosszú távon növekedést és méretezhetőséget kíván biztosítani élelmiszerportfóliója számára, így a jövőben nagyobb hangsúlyt fektet a főzéshez szükséges alapanyagokra, kisebb étkezésekre és fűszerekre.

A közlemény szerint az Unox és Zwan hús és leves termékei egyedi ellátási láncot, beszerzési modellt és technológiai, valamint K+F képességeket igényelnek, amelyek kevésbé illeszkednek az Unilever Foods szélesebb portfóliójába.

A tervek szerint a tranzakciós 2025-ben zárul le, ám az Unox Noodles és Cup-a-Soup termékei azonban továbbra is az Unilever Foods portfólió részei maradnak.

Heiko Schipper, az Unilever Foods elnöke szerint a döntés nehéz volt, mivel az Unox Hollandiában ikonikus, olyan téli programok, mint a scheveningeni Újévi Merülés és korcsolyázó események szimbóluma. A márkát arculata és díjnyertes reklámkampányai a holland kultúra részévé tették.

A Zwan Belgiumban nosztalgikus érzéseket keltő kedvenc, amelyről a gyors és kényelmes ételekre asszociál mindenki. Sjoerd van der Laan, a Zwanenberg Food Group vezérigazgatója úgy véli, hogy a két márka tökéletesen illeszkedik cégük ambícióihoz, és jól kiegészíti portfóliójukat.

ESM

Kapcsolódó cikkeink