100 éves márkákat ad el az Unilever
Az Unilever bejelentette, hogy kötelező érvényű ajánlatot kapott a Zwanenberg Food Grouptól az Unox és Zwan márkák megvásárlására vonatkozóan.
Mindkét márka közel 100 éve része az Unilever portfóliójának Hollandiában – az Unox 1937, a belga Zwan márka pedig 1928 óta.
Az Unilever a tranzakció kapcsán jelezte, hogy hosszú távon növekedést és méretezhetőséget kíván biztosítani élelmiszerportfóliója számára, így a jövőben nagyobb hangsúlyt fektet a főzéshez szükséges alapanyagokra, kisebb étkezésekre és fűszerekre.
A közlemény szerint az Unox és Zwan hús és leves termékei egyedi ellátási láncot, beszerzési modellt és technológiai, valamint K+F képességeket igényelnek, amelyek kevésbé illeszkednek az Unilever Foods szélesebb portfóliójába.
A tervek szerint a tranzakciós 2025-ben zárul le, ám az Unox Noodles és Cup-a-Soup termékei azonban továbbra is az Unilever Foods portfólió részei maradnak.
Heiko Schipper, az Unilever Foods elnöke szerint a döntés nehéz volt, mivel az Unox Hollandiában ikonikus, olyan téli programok, mint a scheveningeni Újévi Merülés és korcsolyázó események szimbóluma. A márkát arculata és díjnyertes reklámkampányai a holland kultúra részévé tették.
A Zwan Belgiumban nosztalgikus érzéseket keltő kedvenc, amelyről a gyors és kényelmes ételekre asszociál mindenki. Sjoerd van der Laan, a Zwanenberg Food Group vezérigazgatója úgy véli, hogy a két márka tökéletesen illeszkedik cégük ambícióihoz, és jól kiegészíti portfóliójukat.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Már három autonóm üzletet működtet a Carrefour Belgiumban
A Carrefour Belgium megnyitotta harmadik autonóm BuyBye üzletét a NATO…
Tovább olvasom >2024-ben ismét csökkent a belga sörexport
Újabb visszaesést könyvelhetett el a belga söripar 2024-ben: az exportált…
Tovább olvasom >80 új üzletet nyitna a Lidl Belgiumban 2038-ig
Nagyszabású terjeszkedést tervez az országban jelenleg 302 üzletet működtető Lidl…
Tovább olvasom >További cikkeink
PwC E-toplista: A legnagyobb és legismertebb online kereskedők
4 kategória: legnagyobb, FMCG, magyar, legismertebb – 2024 legsikeresebb e-kereskedőinek…
Tovább olvasom >Krízistérkép 2024: Jelentősen nőtt az elhúzódó válságok száma
450 válsághelyzetet regisztrált és elemzett kommunikációs szempontok szerint az MPRSZ…
Tovább olvasom >A magyarok adnak a leggyakrabban online borravalót az ételfutároknak
Továbbra is népszerű a magyarok körében a borravaló adása, ami…
Tovább olvasom >