100 éves márkákat ad el az Unilever
Az Unilever bejelentette, hogy kötelező érvényű ajánlatot kapott a Zwanenberg Food Grouptól az Unox és Zwan márkák megvásárlására vonatkozóan.
Mindkét márka közel 100 éve része az Unilever portfóliójának Hollandiában – az Unox 1937, a belga Zwan márka pedig 1928 óta.
Az Unilever a tranzakció kapcsán jelezte, hogy hosszú távon növekedést és méretezhetőséget kíván biztosítani élelmiszerportfóliója számára, így a jövőben nagyobb hangsúlyt fektet a főzéshez szükséges alapanyagokra, kisebb étkezésekre és fűszerekre.
A közlemény szerint az Unox és Zwan hús és leves termékei egyedi ellátási láncot, beszerzési modellt és technológiai, valamint K+F képességeket igényelnek, amelyek kevésbé illeszkednek az Unilever Foods szélesebb portfóliójába.
A tervek szerint a tranzakciós 2025-ben zárul le, ám az Unox Noodles és Cup-a-Soup termékei azonban továbbra is az Unilever Foods portfólió részei maradnak.
Heiko Schipper, az Unilever Foods elnöke szerint a döntés nehéz volt, mivel az Unox Hollandiában ikonikus, olyan téli programok, mint a scheveningeni Újévi Merülés és korcsolyázó események szimbóluma. A márkát arculata és díjnyertes reklámkampányai a holland kultúra részévé tették.
A Zwan Belgiumban nosztalgikus érzéseket keltő kedvenc, amelyről a gyors és kényelmes ételekre asszociál mindenki. Sjoerd van der Laan, a Zwanenberg Food Group vezérigazgatója úgy véli, hogy a két márka tökéletesen illeszkedik cégük ambícióihoz, és jól kiegészíti portfóliójukat.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Olasz cégnek adja el az Unilever németországi tésztaszószait
Az Unilever folytatja üzletágainak stratégiai átalakítását, minek keretében az olasz…
Tovább olvasom >Ital webshoppal terjeszkedik a belga Colruyt
A belga Colruyt csoport új italokra specializált webáruházat indított Boir…
Tovább olvasom >Megszünteti a Lidl a dohányáru árusítását új üzleteiben
Úgy döntött a Lidl, hogy új és felújított belgiumi üzleteiben…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kivonul a Carrefour Ománból
Közel három évtizednyi működés után kivonul a Carrefour Ománból –…
Tovább olvasom >Növelte az eladásokat az Amazon „Climate Pledge Friendly” címkéje
Az Amazon legújabb tanulmánya szerint a Climate Pledge Friendly programhoz…
Tovább olvasom >Az AB InBev és a 1st Phorm közösen fejleszt új energiaital-márkát
Az Anheuser-Busch InBev (AB InBev) a sporttáplálkozással és étrend-kiegészítőkkel foglalkozó…
Tovább olvasom >