100 éves márkákat ad el az Unilever
Az Unilever bejelentette, hogy kötelező érvényű ajánlatot kapott a Zwanenberg Food Grouptól az Unox és Zwan márkák megvásárlására vonatkozóan.
Mindkét márka közel 100 éve része az Unilever portfóliójának Hollandiában – az Unox 1937, a belga Zwan márka pedig 1928 óta.
Az Unilever a tranzakció kapcsán jelezte, hogy hosszú távon növekedést és méretezhetőséget kíván biztosítani élelmiszerportfóliója számára, így a jövőben nagyobb hangsúlyt fektet a főzéshez szükséges alapanyagokra, kisebb étkezésekre és fűszerekre.
A közlemény szerint az Unox és Zwan hús és leves termékei egyedi ellátási láncot, beszerzési modellt és technológiai, valamint K+F képességeket igényelnek, amelyek kevésbé illeszkednek az Unilever Foods szélesebb portfóliójába.
A tervek szerint a tranzakciós 2025-ben zárul le, ám az Unox Noodles és Cup-a-Soup termékei azonban továbbra is az Unilever Foods portfólió részei maradnak.
Heiko Schipper, az Unilever Foods elnöke szerint a döntés nehéz volt, mivel az Unox Hollandiában ikonikus, olyan téli programok, mint a scheveningeni Újévi Merülés és korcsolyázó események szimbóluma. A márkát arculata és díjnyertes reklámkampányai a holland kultúra részévé tették.
A Zwan Belgiumban nosztalgikus érzéseket keltő kedvenc, amelyről a gyors és kényelmes ételekre asszociál mindenki. Sjoerd van der Laan, a Zwanenberg Food Group vezérigazgatója úgy véli, hogy a két márka tökéletesen illeszkedik cégük ambícióihoz, és jól kiegészíti portfóliójukat.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Az Albert Heijn a világon elsőként hozta nyilvánosságra metánkibocsátását
Az Albert Heijn holland élelmiszerlánc történelmi lépést tett: 2024-es fenntarthatósági…
Tovább olvasom >A belgák 23,7 millió utazást tettek 2024-ben
A belga állampolgárok 2024-ben 23,7 millió külföldi utazást tettek, mintegy…
Tovább olvasom >Eladta venezuelai jégkrém üzletágát az Unilever
Az Unilever bejelentette, hogy értékesítette venezuelai jégkrém üzletágát a kolumbiai…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >