10 milliárd forintos élelmiszeripari beruházás kezdődik Kiskunfélegyházán
Állami támogatással 10 milliárd forintos élelmiszeripari beruházás kezdődik Kiskunfélegyházán – jelentette be a külgazdasági és külügyminiszter kedden a kiskunfélegyházi NT Kft. beruházását.
Szijjártó Péter közölte, hogy a kormány 1,7 milliárd forinttal járul hozzá a részben zöldmezős, részben kapacitásbővítő beruházáshoz, amely 55 munkahelyet teremt Kiskunfélegyházán. Az NT Kft. napraforgómag-feldolgozó üzeme évente 450 ezer tonna napraforgómagot dolgoz majd föl, és 210 millió liter étolajat készíthet szinte teljes egészében magyar alapanyagból. A termékek 60 százalékát külföldön értékesíthetik.
A beruházás alkalmából a miniszter minden szempontból kiemelkedőnek nevezte az élelmiszeripari cégek teljesítményét. Rámutatott: az ország ellátása a legnehezebb hónapokban is biztosított volt, miközben az élelmiszeripari kivitel 13 százalékkal bővült tavaly. Az ágazat termelési értéke 8 százalékos növekedéssel megközelítette a négyezermilliárd forintot, miközben 163 élelmiszeripari beruházás kapott állami támogatást, 26 ezer munkahelyet mentve meg.
A tárcavezető hangsúlyozta: Magyarország azért is kötött szövetséget a vállalkozásokkal, mert nem fogadta el a tömeges munkanélküliséget, miként azt sem, hogy nélkülözni kelljen a keletről érkező vakcinákat. Szijjártó Péter megismételte, ma 1 millióval több embert fenyegetne a vírus belföldön, ha nincs orosz és kínai vakcina. Így viszont Magyarország lehet az első európai állam, ahol mindenki megkapta az oltást, aki kérte – emelte ki.
A nyilvános cégadatok szerint a cseh tulajdonú NT Élelmiszertermelő és Kereskedelmi Kft. 2018-ban 38 milliárd forint, 2019-ben több mint 43 milliárd forint árbevételt ért el, többségében külföldi értékesítésből. A nyereség ezalatt 1,12 milliárd forintról 2,54 milliárd forintra nőtt.
Kapcsolódó cikkeink
A borágazat számára új lehetőségek nyílnak 2024-ben
A szőlő-és borágazat jelentős technológiai és tudásigényes ágazat, ahol az…
Tovább olvasom >Szakmai konferencián értékelték a tavalyi év eredményeit a FÉSZ tagjai (videókkal)
Tisztújító közgyűlést, majd azt követően szakmai konferenciát tartott a Felelős…
Tovább olvasom >„A hazai az igazi” – integrált kampány a védjegyes termékekért
A Magyar Termék Nonprofit Kft. 2022. évi legfőbb kommunikációs üzenete, hogy a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >