10%-kal csökkentette energiafogyasztását a PENNY
Az élelmiszer diszkontlánc 2018 óta folyamatosan azon dolgozik, hogy növelje energiahatékonyságát, és csökkentse ökológiai lábnyomát. A vállalat közel 6 évvel ezelőtt vezette be mindennapi működésébe az ISO 50001 energiairányítási rendszert is, ami a folyamatos fejlődés mellett a vállalat energiatudatos működését is támogatja.
A környezetvédelmi intézkedések kiemelten fontosak a PENNY működésében, ezért a legújabb technológiai megoldások segítségével folyamatosan javítja energiahatékonyságát. Az elmúlt évek során a PENNY 48 üzletére és két logisztikai központjára installált sikeresen napelemeket és telepített hőszivattyús rendszert 44 üzletébe. Mindemellett több olyan környezettudatos elemet emelt át megújult arculatába is, ami az épületek energiahatékonyságát segíti. Ide sorolható például, a hűtéstechnikai hőmérséklet és a LED-es világítási időszakok optimalizálása is.
Fenntartható működés a PENNY-nél
Ezeknek az intézkedéseknek köszönhetően a PENNY az elmúlt két évben közel 10%-kal csökkentette a vállalat teljes energiafelhasználását, amivel még közelebb került fenntarthatósági céljai, köztük az ISO 50001 energiahatékonysági rendszerben vállalt klímasemlegesség eléréséhez.
A fejlesztések egyik fontos célja, hogy a PENNY töretlenül alacsonyan tartsa árait. Ráadásul az újrahasznosított csomagolásoknak, a körforgásos gazdaságnak, a friss és helyi élelmiszerkínálatnak köszönhetően a PENNY képes vásárlóit is bevonni környezetvédelmi missziójába.
Karbonsemlegesség 2040-re
Az üzletlánc anyavállalata, a REWE-csoport határozott klímastratégiai tervvel rendelkezik, aminek értelmében elkötelezte magát a tudományos alapú éghajlati célok, a Párizsi Klímaegyezmény 1,5 Celsius-fokos elhatározása mellett, 2050-re pedig a teljes karbonsemlegesség elérését tűzte ki célul. Ezért a vállalatcsoport jelenleg számos területen is aktívan dolgozik, beleértve az energiahatékonyság növelését is. A REWE, akárcsak a PENNY mindennapi munkájával igyekszik egy olyan útra terelni a kereskedelmi szférát, amely képes fenntartható jövőt biztosítani a következő generáció számára.
Kapcsolódó cikkeink
Csökkenő jövedelmezőség, növekvő hatékonyság: kihívások és lehetőségek a sertéstartásban
A sertéstartók az idei évben csökkenő jövedelmezőségre számítanak, annak ellenére,…
Tovább olvasom >Az Unilever és a Tesco egyetért: fenntarthatóság nélkül nincs jövő
Az Unilever vezérigazgatója, Hein Schumacher szerint eljött az idő, hogy…
Tovább olvasom >Sajátmárkás termékek: minőség és kedvező ár egyensúlyban
A boltválasztás során a vásárlók közel 60%-ának döntését befolyásolják a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszatér a libamájas burger a McDonald’s-ba
Február 5-től a hazai McDonald’s éttermekben ismét kapható a lánc…
Tovább olvasom >Minden idők legsikeresebb turisztikai éve volt 2024 Romániában
Minden idők legsikeresebb turisztikai éve volt 2024 Romániában – közölte…
Tovább olvasom >Ügyészség: valótlan arcképekkel és vásárlói véleményekkel tévesztette meg egy webáruház a fogyasztókat
Valótlan arcképekkel és vásárlói véleményekkel tévesztette meg egy webáruház a…
Tovább olvasom >