10 éves a Meal-Trade
Az elsősorban horeca-igényeket ellátó nagykereskedelmi vállalkozást, a Meal-Trade Kft.-t Kerekes Ferenc alapította 2005-ben. Kezdetektől az egy pontos, „mindent egy helyen” koncepció megvalósítását célozzák, szigorúan magas minőségben. Ellátási területük az ország keleti megyéire terjed ki, ahol a gasztro kiszállítás mellett a független kisboltokat is látogatják. A vállalat jelenéről és jövőjéről Pusztai Zsolt kereskedelmi igazgatót kérdeztük.
„Minden egy helyen, A-tól Z-ig, ami az üzlet működéséhez szükséges” – ez a mottó a mozgatórugója 10 éve a Meal-Trade Kft.-nek. 2005-ben Debrecenben, a legendás Diószegi úti telephelyen kezdték el nagykereskedelmi tevékenységüket, a gasztronómia és közétkeztetés minden szegmensét megcélozva Hajdú-Bihar és Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében.
Már az induláskor nagyon magas minőségi követelményeket tűztek maguk elé, amit az ebesi központ megnyitása 2008-ban tovább erősített. A rendszerezett, saját fejlesztésű számítástechnikai megoldásokkal támogatott fedett, temperált raktárból előre komissiózva kerül az áru a modern, egységes, jól felszerelt MAN típusú teherautókra. A szállítási igényekhez kialakított létszámú tehergépkocsi-flotta jutattja el a partnerek részére a megrendelt árumennyiséget a szigorú előírások betartásával.
– A gyártók, beszállítók is tudják, hogy rajtunk keresztül a termékek minőségi romlás nélkül jutnak el a vendéglátó- és kereskedelmi egységekbe. Nálunk nem érheti káros behatás, például napsugárzás, fagy vagy bármilyen szennyeződés a cikkeket. A higiéniai és tárolási, szállítási körülményekre nagyon ügyelünk, ez egyfajta védjegyünk is – hangsúlyozza Pusztai Zsolt, a Meal-Trade Kft. kereskedelmi igazgatója.
Tartalom és forma
A vállalat kiszállító flottáját folyamatosan karbantartják, ezáltal biztosítva az áruk pontos határidőre történő kiszállítását.
A sofőrök egyedi formaruhában, a legmodernebb eszközökkel felszerelve, időre érkeznek az előre egyeztetett napi vagy heti rendben szervezett túrapontokra. A kiszállítási jóságfok meghaladja a 95 százalékot, így a vevőszolgálatnak nem sok dolga akad a problémák kezelésével. Ha mégis történik valami, gyorsan, gördülékenyen keresnek hatékony megoldást a felelősökkel karöltve.
– A mi autóink nem érkezhetnek piszkosan, nem maradhat olajfolt utánuk. Ha egy vendég véletlen szemtanúja az áru érkezésének, bizalma csak növekedhet a vendéglátóhely, szálloda, üzemi étkezde vagy bolt irányába, hiszen higiénikus, precíz, rendezett átadási folyamatokba nyerhet bepillantást – emeli ki a szállítási mozzanatok minőségbiztosításának fontosságát Pusztai Zsolt.
Növekedési dimenziók
A prémium kiszolgálás, az igényes és megbízható logisztikai háttér, a szakértő és tanácsadó képviselői csapat elnyerte a terület bizalmát, így mára már ezer fölötti üzletet látogatnak. Eljutnak Borsod-Abaúj-Zemplén településeire is, sőt Eger, Egerszalók, Szilvásvárad területére is kiszállítanak.
– 12 üzletkötőnk sokkal többet tesz az egyszerű rendelés-felvételnél, értékesítésnél. Laptopjukon azonnal látják a gyártó cégek kereskedelmi képviselőinek rendeléseit, így azzal összhangban beszélik meg az egységek tulajdonosaival a következő hetek áruszükségletét, és az akciós lehetőségeket. Mivel a kétheti értekezleten sok minden szóba kerül, gyakran ők tájékoztatják a partnereket az aktuális változásokról. Legutóbb például az útdíj-bejelentési kötelezettségről – sorolja a változatos feladatokat Pusztai Zsolt.
A jövőben céljuk a jelenlegi ellátási területen belül egyre több, profilba illeszkedő egység kiszolgálása, a magas minőségű szolgáltatás minél több helyen való biztosítása.
Ugyanakkor egyre több áruféleséggel foglalkoznak. Lépcsőzetesen bővítették kínálatukat, míg elérték a jelenlegi, szezonalitástól függő 4-5000 cikkelemet, amelyben a reggeliztetéstől a vacsoráztatásig, a napi cikktől a takarításig minden alap- és nyersanyagot, készárut megtalál a gasztró- és kereskedőpartner.
Száz százalékban magyar tulajdonú cég lévén a Meal-Trade Kft. beszerzése törekszik a magyar beszállítókkal való hatékony együttműködésre, így amit lehet, a hazai piacról rendelnek meg. Ugyanakkor minden jelentős, itthon működő gyártóval is jó viszonyban vannak, többekkel stratégiai együttműködést folytatnak.
Kell egy csapat
A Meal-Trade Kft. jelenleg 134 dolgozót foglalkoztat, többen a kezdetektől itt vannak, így idén majd együtt ünnepelhetnek a 10. születésnapjához érkező vállalattal. Nagyon kicsi a fluktuáció, hiszen a térségben ritka az ilyen modern infrastruktúrával, gépkocsiparkkal, korszerű és megbízható eszközökkel ellátott, ugyanakkor dolgozóinak rendszeres képzést is biztosító munkáltató.
A hatékony működés, az átlátható felelősségi körök, a kölcsönös bizalom, a nyílt, egymást támogató légkör megkönnyíti a divíziók közötti belső kommunikációt és vonzóvá teszi a céget mind a vevők, mind a beszállítók felé.
A jogszabályi megfelelőség, az előírások ismerete és teljesítése alapvető követelmény a Meal-Trade-nél. 2005-től rendelkeznek ISO minősítéssel, amit idén is megújítottak. Komolyan veszik az ISO-ban kötelező éves visszajelzések begyűjtését, amit független cég készít el számukra. A kapott anyagot végigolvassák, feldolgozzák, a jelzett esetleges hibákat kijavítják, az ötleteket megvizsgálják és törekszenek a megvalósításukra, alkalmazásukra is. Partnereiket rendszeresen összehívják és a vevőtalálkozók keretében részletesen megbeszélik a tapasztalatokat, fejlesztendő területeket, kínálkozó lehetőségeket, betöltendő üzleti réseket.
– Hisszük, hogy Magyarország keleti felében is jogos elvárás a 21. századi technológia, logisztika és szolgáltatás, azért dolgozunk nap mint nap, hogy még jobban megközelítsük a 100 százalékos kiszolgálási jóságfokot. Célunk, hogy egyre többet nyújtsunk partnereinknek, egyre több terhet levegyünk a vállukról, így egyre több elégedett vevőnk legyen, akik a saját üzletmenetükre koncentrálva egyre sikeresebbek lehetnek – összegzi zárszavában az elhangzottakat Pusztai Zsolt. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Mérsékelt optimizmussal
Az ágazat legnagyobb értékesítési csapatát foglalkoztató METRO-áruházlánc munkatársai évi 180…
Tovább olvasom >Hideg konyha
A funkcionalitás igénye, a digitalizáció folyamatának felgyorsulása, a fogyasztói trendek…
Tovább olvasom >Nincs még megoldás!
Nehéz helyzetben érzik magukat azok vendéglátósok, akik nem szeretnének lemondani…
Tovább olvasom >További cikkeink
A JYSK fenntarthatósági stratégiája: innovációk és zöld megoldások a környezetvédelem jegyében
A JYSK fenntarthatósági törekvései jó példát mutatnak a modern kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >A vásárlókkal együtt segít a Lidl
A Lidl Magyarország a Baptista Szeretetszolgálat karácsonyi adománygyűjtő kampányához csatlakozott,…
Tovább olvasom >