10 éves a Majomkenyér
Az idei évben ünnepli 10. születésnapját a Majomkenyér márka, amelynek nagyon sok ételérzékenységgel élő ember köszönheti, hogy már édességek terén sem kell ízélményben kompromisszumot kötnie. A különleges csemegék megszületéséről, eredményeiről és a megvalósításra váró tervekről Salgó-Agócs Andreával, a Majomkenyér alapító-tulajdonosával beszélgettünk.
– Mikor és milyen céllal alapították meg a céget és a Majomkenyér brandet?

Salgó-Agócs Andrea
alapító-tulajdonos
Majomkenyér
– A céget 2013-ban alapítottuk hárman. Mindannyiunknak van valamilyen ételérzékenysége, és ennek kapcsán tapasztaltuk, hogy nem találunk olyan mentes édességeket, amelyeket szívesen fogyasztanánk mi magunk is. A termékportfólió kialakításánál az volt a fő szempontunk, hogy többféle mentességet egyszerre kiszolgáló, finom ízű, mesterséges tartósítószer, ízfokozó és színezék nélkül is hosszú szavatossági idejű termékeket fejlesszünk, amelyek maximálisan kielégítik az igényeket.
– Milyen jelentősebb eredményeket értek el eddigi működésük során?
– Termékeink Great Taste és Mentes díjasok, írt rólunk a Forbes és a HVG is, számos országból jeleztek vissza ott élő magyarok vagy éppen a termékeinket kóstoló külföldiek, hogy ilyen finom mentes termékkel még nem találkoztak. Magyarországon a retail láncok többségében, valamennyi drogériahálózatban és egyre több online webáruházban vagyunk jelen, emellett folyamatosan növekvő számú tudatosan gondolkodó céggel alakítunk ki hosszú távú partnerséget. Jelenleg több szomszédos országban, többek között Szlovákia és Románia magyarok lakta területein, különösen magyar nyelvű webáruházakban megvásárolhatóak a Majomkenyér kekszek, de zajlanak a tárgyalások a további terjeszkedésről is.
– Mi a cégfilozófiájuk, milyen értékek mentén működnek?
– Fontos számunkra, hogy megbízható, transzparens partnerei legyünk a vásárlóinknak, akik nem pusztán gyártót keresnek bennünk, hanem olyan partnert, aki igyekszik válaszolni a kérdéseikre, megoldani egy-egy problémát, együtt gondolkodik velük. Mi erősen támaszkodunk az ő igényeikre, mert abban hiszünk, hogy a partnerként kezelt fogyasztó és beszállító esetén nagyon jó, előremutató dolgok adódnak össze. A fenntarthatóság hatalmas kihívás a szakma számára, ebben is igyekszünk kijelölni a saját utunkat, felvenni a piaci-fogyasztói tempót, fenntartható stratégiában gondolkodunk a gyártás, fejlesztés területén is.
– Jelenleg milyen termékekkel vannak jelen a magyar piacon?
– Kekszek, bonbonok, csokis szeletek és szaloncukrok, valamint nemrég vezettük be a vegán, gluténmentes kekszmorzsánkat, amely remekül illeszkedik a tudatos termeléshez, mert a külcsínben az előírásainknak nem megfelelő (de minőségében természetesen igen) kekszekből készítjük, így azok is hasznosulnak, és remek partnerek lesznek a konyhában. Ehhez kapcsolódik egy új termékkategóriánk is, amelyet nemsokára egy egészen különleges partneri együttműködéssel és kampánnyal fogunk bevezetni a piacra.
– Milyen terveik vannak a jövőre vonatkozóan?
– Szeretnénk az édes termékek mellett sós verziókkal is megjelenni. A sós portfólióval párhuzamosan elmegyünk a funkcionális irányba, ügyelve arra, hogy ezek a termékek beltartalomban is megfeleljenek a fenntarthatósági elvárásoknak. A termékfejlesztés mellett szeretnénk vásárlóinkat még inkább motiválttá tenni a Majomkenyér, valamint nemzetközi márkánk, a MOKYEN termékeinek vásárlásában, ehhez egy speciális rendszert alakítunk ki, ami egyedülálló közösséget teremthet ebben a szegmensben. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Start-up-ba invesztál a német Weleda
A tanúsítvánnyal rendelkező natúrkozmetikumok és antropozófiai gyógyszerek forgalmazása terén globális…
Tovább olvasom >A növényi alapú innovációkra ösztönzőleg hat a fermentáció, a regionális ízek és az árparitás
Bár a növényi alapú ágazat eddig is jelentős sikereket ért…
Tovább olvasom >Áfareformot javasolnak szakértők a megfizethetőbb, egészségesebb és fenntarthatóbb élelmiszerekért
Az Oxford Martin School és az Environmental Change Institute kutatói…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Gyulahús Kft. – A hagyomány és a kiváló minőség egyesítése
A Gyulahús Kft. 2013-ban alakult, és azóta is 100%-ban Gyula…
Tovább olvasom >Kiváló minőség a tányérodon – KMÉ-védjegyes termékek a Mecsek Baromfi Kft.-től
A Mecsek Baromfi Kft. négy éve alakult azzal a céllal,…
Tovább olvasom >A Soós Tészta Kft. megbízható minőséget nyújt
A magyar tésztagyártás egyik meghatározó szereplője, a Soós Tészta Kft.,…
Tovább olvasom >