Heiszler Gabriella : Az online vásárlás növekedése potenciált rejt, de a friss áru házhozszállítása még kihívásokkal teli
Eseménydús éveken van túl a magyar kiskereskedelmi ágazat, s a Spar ügyvezető igazgatója, Heiszler Gabriella, aki a nehéz időszakokról, az inflációval való küzdelemről, valamint az online vásárlás növekvő szerepéről beszélt a Telexnek. A tavalyi veszteségekről és a 2023-as kilátásokról is szó esett, valamint a kiskereskedelmi különadó és az online árfigyelő rendszer hatásairól.

Heiszler Gabriella
elnök-ügyvezető igazgató
SPAR
A digitalizáció és az online vásárlás elterjedése gyökeresen átalakítja a kiskereskedelmet. Az online térben a vásárlóknak más elvárásaik vannak, és a kiskereskedelmi szereplőknek is alkalmazkodniuk kell ehhez a változáshoz. A Spar is lépett a digitalizáció felé az online vásárlási lehetőség bevezetésével, de, mint Heiszler Gabriella elmondta, jelenleg ez még nem nyereséges üzletág. Az online vásárlás területén való sikeres működés komoly kihívások elé állítja a kiskereskedőket. Az utolsó kilométeri kiszállítás költséges lehet, és a vásárlók részéről az elvárások magasak, beleértve a frissáru minőségének és kiválasztásának igényét.
A digitalizáció azonban nem csak az online vásárlásban, hanem az üzletekben is egyre fontosabb szerepet kap. Automata kasszák, okosáruházak, és egyebek a technológiai fejlesztések részét képezik a modernizáció folyamatának, amelyek célja a vásárlói élmény fokozása és az üzletek hatékonyságának növelése.
Az ágazat szereplőit azonban továbbra is kihívások elé állítják az állami beavatkozások, adók és egyéb szabályozó intézkedések. A Spar ügyvezető igazgatója beszélt a kiskereskedelmi különadóról is, amelyet az állam az ágazat terhére vet ki. Ezt az adót nehézkesnek és a kiskereskedelmi szektorra nézve hátrányosnak értékelte.
Ahogy a cikkből is kiderül, a magyarországi kiskereskedelmi szektor nemcsak a piaci verseny, hanem az állami beavatkozások és a gazdasági változások miatt is számos kihívással szembesül. Heiszler Gabriella válaszai alapján a Spar továbbra is igyekszik alkalmazkodni a változó körülményekhez és fenntartani pozícióját a magyar kiskereskedelmi piacon.
Kapcsolódó cikkeink
Országos összefogásra hív a SPAR – indul az állateledel-gyűjtés a rászoruló négylábúaknak
Idén immár ötödik alkalommal szervezi meg a SPAR Magyarország és…
Tovább olvasom >A fenntartható vásárlásért kampányol a SPAR Szlovéniában
Szlovéniában újabb lépést tett a SPAR a fenntarthatóság felé vezető…
Tovább olvasom >Itt a SPAR QUICK AND EASY: konténerbolt, ami megváltoztatja, amit a vásárlásról gondoltunk
Van élet a stadionbüfén túl! A SPAR idén tavasszal nemcsak szurkol, hanem jelen…
Tovább olvasom >További cikkeink
Parázs helyzet
Az elmúlt évek inflációs hatása és az alapvető szükségletek drasztikus…
Tovább olvasom >Gluténmentesen is teljes értékűen
A gluténmentes termékek szegmense ma már a modern, egészségtudatos életmód szerves…
Tovább olvasom >Felpörgetve
Az energiaitalok piaca sikeres évet zárt 2024-ben, miközben egyre szélesebb…
Tovább olvasom >