Befejeződött az Interpack: Többféle piaci igénynek felel meg a csomagolóipar
A világ legjelentősebb csomagolóipari szakvására, az Interpack szerdán este bezárta kapuit Düsseldorfban. Ezzel véget ért a hét napig, május 12-től 18-ig tartó információ-özön, amely szinte rázúdult az összesen 166 ezer látogatóra. Külföldről több mint 100 ezren érkeztek, köztük 400 magyar szakember.
A látogatók közel háromnegyed része döntéshozó beosztást tölt be vállalatánál vagy intézményénél.
Nagyszerű körképet kaptak az egyik legelterjedtebb iparág sokirányú fejlődéséről, a 60 országot képviselő 2 700 kiállítónak köszönhetően. Négy magyar kft. mutatta be kínálatát: Hacona (Budapest), Hok-plastic (Mórahalom), Pro-Form (Budapest) és Tuplast (Debrecen).
Magyar szemmel két irányból érzékeltem nyomást a csomagolóiparra a fejlődés érdekében. Azt várják tőle a fejlett országok piacain, hogy tovább javítsa az életminőséget. Ugyanakkor a fejlődő országokban a megfelelő csomagolás a túlélés egyik eszköze; megóvja az élelmiszert, amíg elfogyasztják. Ha már megtermelték.
Az Interpack azt tükrözte, hogy a többféle, összetett piaci elvárásnak az ágazat vállalatai képesek megfelelni. Hála a szenzációs ütemű technológiai fejlődésnek.
A gazdag kísérő program keretében az érdeklődők több mint 200 előadáson, bemutatón tájékozódhattak a különböző trendekről.
Máté Szilvia, a düsseldorfi vásár magyarországi képviselője két rendezvényt emel ki:
– A főbejárat közepén, a 7a pavilon innovációs parkjában különböző vállalatok olyan új termékeket mutattak be, amelyekkel már alkalmazkodnak a pénzügyi válság miatt megváltozott vásárlási és fogyasztási szokásokhoz. Maga az Interpack is szolgált újdonsággal, amikor megrendezte a Metal Packaging Plazát, azaz a fémcsomagoló ágazat vállalatainak, szakembereinek nemzetközi találkozóját. Ott új fémcsomagolási megoldásokat is bemutattak.
Sajátos módon osztotta kétfelé a vásárt az Euróvíziós dalfesztivál, amit szombaton közvetlenül a vásár szomszédságában tartottak, szintén a düsseldorfi Rajna-parton. A nagy felhajtással járó koncertet a látogatók egy része igyekezett elkerülni, és csak vasárnap vagy hétfőn érkezett az Interpackra.
Bajai Ernő
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megnyílt az FHA Szingapúr, hat kiállító az Agrármarketing Centrum standján
Több mint ötvenkét országból, mintegy ezerötszáz kiállító részvételével nyílt meg…
Tovább olvasom >„Szerelmem a trade marketing” konferenciasorozat: Infláción innen és túl
A „Szerelmem a trade marketing” konferenciasorozat alcíme idén „Infláción innen…
Tovább olvasom >A világ minden tájáról vonzza az iparági vezetőket a Fruit Logistica
A Fruit Logistica, a világ vezető gyümölcs- és zöldségipari szakkiállítása,…
Tovább olvasom >