Termelői együttműködés a bortermelésben
Csak együttműködéssel és integrációval lehet a borászati ágazat hosszú távon is sikeres – jelentette ki Nagy István agrárminiszter pénteken, Győrújbaráton, a Győr-Moson-Sopron Vármegyei Borverseny és Szakmai Konferencián.

(Fotó: AM/Pelsőczy Csaba)
A tárcavezető hangsúlyozta, minden csepp borunkban ott van a hazai borászok szíve-lelke, szeretete, szenvedélye, virtusa és leleménye. A technológia mellett ez adja a „pluszt”, a bor szellemét, igazi karakterét. Nagy István kifejtette, a megoldandó feladatok közé tartozik a munkaerőt kiváltani képes automatizálás, a változó éghajlati viszonyokhoz való alkalmazkodás, valamint a termelést nehezítő aránytalan környezetvédelmi uniós szabályozók kérdése. Mindezek mellett feladat az exportpiacokon történő nagyobb értékű borértékesítés, az ágazati jövedelmezőség javítása, a fogyasztói trendek lekövetése és a fiatalok megszólítása a borfogyasztásban – sorolta a miniszter.
Nagy István emlékeztetett, a Vidékfejlesztési Programból 1,8 milliárd forintot különítettünk el a magyar bor promóciójának támogatására
Emellett pedig kiemelt nagyságú forrást, évi 3 milliárd forintot biztosít a kormány a nemzeti bormarketing programra. Mindkettőt azzal a céllal, hogy segítse a magyar borok népszerűsítését itthon és külföldön egyaránt – fűzte hozzá a tárcavezető.
AM
Kapcsolódó cikkeink
Újabb több száz milliárd forint segíti a környezettudatosan gazdálkodókat
Idén több mint 200 milliárd forint támogatásban részesülhetnek a gazdálkodók…
Tovább olvasom >Mintegy 400 milliárd forint támogatás kifizetése várható idén a Vidékfejlesztési programból
A kormány célja, hogy az előző, 2014-2020-as uniós költségvetési ciklus…
Tovább olvasom >Nagy István: a jövőben is arra fogunk törekedni, hogy minden lehetséges módon csökkentsük a madárinfluenza-járványok kialakulásának kockázatát
A jövőben is arra fogunk törekedni, hogy minden lehetséges módon…
Tovább olvasom >További cikkeink
Táblás KitKat csokoládékat dob piacra a Nestlé Romániában
A Nestlé új, 99 grammos KitKat táblás csokoládékat vezetett be…
Tovább olvasom >Szerbiában terjeszkedik az észak-macedón Stokomak
A macedóniai székhelyű Stokomak diszkontlánc hivatalosan is belépett a szerbiai…
Tovább olvasom >Új formákkal és új külsővel tér vissza a Barilla Al Bronzo az USA-ba
A Barilla bejelentette, hogy az Egyesült Államokban újra kapható lesz…
Tovább olvasom >